RELV221-321
Studiepoeng: 15.0
Studenten skal velja eit av fleire moglege emnealternativ, som representerer ei spesialisering på enkelte religionar eller religiøse fenomen, eller på tema av systematisk karakter, som t.d. islam, kristendom, hinduisme, buddhisme, religion og filosofi, religionar i antikken, norrøn religion og menneskerettar, islam og kjønn, nye religionar og offerteoriar. Nærare omtale av dei enkelte spesialiseringane får ein i ekspedisjonen ved Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap (IAHKR). Oppdatert informasjon om kva emne som vert undervist i ulike semester finst i Studentportalen. RELV 202 eller SAS12 er ein obligatorisk del av spesialiseringa i religionsvitskap, men kan eventuelt, etter søknad og godkjenning av lærarmøtet i religionsvitskap, skiftast ut med eit anna fagleg relevant 15-studiepoengsemne frå eit anna fag.
Ved
fullført studium har studenten oppnådd følgjande:
Dybdekunnskap
innafor spesialiseringsemnet.
Kunnskap
om spesialiseringsemnets historie, tradisjonar og
eigenart.
Kunnskap
om sentrale tema og problemstillingar innafor
spesialiseringsemnet.
Evne
til å analysere fagstoff og trekke eigne slutningar.
Evne
til å granske kritisk eksisterande teoriar, metodar og fortolkningar innafor spesialiseringsemnet.
Evne
til å skrive ein resonnerande
tekst om spesialiseringemnet.
Grunnkompetanse
Avlagt eksamen i RELV 101 og minst eit av dei andre emna på 100-nivå er strekt å tilrå. Andre krav til forkunnskapar er gjort greie for under omtalen av dei enkelte emnealternativa.
Pensum omfattar om lag 1000 sider.
Utanom eventuelle forelesings- eller seminarrekker vil undervisninga i særemna kunna skje i form av rettleiing.
Obligatorisk aktivitet knytt til undervisninga. Sjå dei enkelte emnealternativ for nærare opplysingar. Alle eventuelle obligatoriske aktivitetar må vere godkjent for å kunne møte til eksamen.
I samband med instituttet sitt kontinuerlege arbeid for å forbetre studiet vert det organisert studentevaluering av studieopplegg og undervising, med tilbakemelding til studentane. Evalueringsresultata vil ligge til grunn for revisjonar av studieplanar, pensum og studie-/undervisningsopplegg.
Eksamen i RELV202 er ei skriftleg prøve på seks timar. Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F. Eksamen vert avvikla kvart semester. Alle eventuelle obligatoriske aktivitetar må vere oppfylde for å kunne møte til eksamen. Det vert avvikla særskilt eksamen i emnet etter søknad til Utdanningsavdelinga.
Studenten
må gi melding til seksjonen om kva for emne dei ønsker å ta eksamen i, seinast
1. februar i vårsemesteret og seinast 1. september i
haustsemesteret, dersom dei vel eit
emne det ikkje gis undervisning i. Dei som ikkje melder frå vil ikkje få eksamensoppgåve i sitt
emne.
Pensum
nyreligiøsitet vår 2011
Innføringsbok:
Ingvild
Sælid Gilhus og Lisbeth
Mikaelsson, Kulturens refortrylling,
2. utgave. Oslo, Universitetsforlaget, 2005,
Marion
Bowman, ”Å følge strømmen. Moderne pilegrimsferd i Glastonbury”, kapittel
4 i
Ingvild S. Gilhus og Siv-Ellen Kraft (red.), Religiøse reiser. Mellom gamle
spor og
nye mål.
C. Campbell, “The Cult, the Cultic Milieu and
Secularization”, in M. Hill (ed.), A
Sociological Yearbook of Religion in
Lorne L. Dawson (red.), Cults and New Religious Movements. A Reader.
Olav Hammer, Claiming Knowledge: Strategies of Epistemology from Theosophy to the
New Age.
Paul Heelas and Linda
Woodhead, The Spiritual
Revolution. Why religion is giving way to spirituality. Oxford, Blackwell.
2005.
Siv
Ellen Kraft, ”Märthas engler”, Samtiden,
2, 2008, ss 122-134.
Lisbeth
Mikaelsson, ”Den holistiske energikroppen”, i J. Børtnes , S.E. Kraft og L.
Mikaelsson (red.), Kampen om kroppen.
Oslo, Høyskoleforlaget/Norges forskningsråd, 2004, ss 365-396.
Jo Pearson, “Going Native in Reverse. The
Insider Research on British Wicca”, Nova Religio. The Journal of Alternative and Emergent Religions/ 5/1, 2001, ss. 52–63.
Jo Pearson, “Demarcating the Field: Paganism,
Wicca and Witchcraft”, i Diskus Web Edition 6, 2000 (13 sider).
Mikael Rothstein, ”The Myth of the UFO in Global
Perspective: A Cognitive Approach”, i Mikael Rothstein (red.), New Age Religion and Globalization. Århus,
S. J. Sutcliffe, “Rethinking ‘new age’ as a
popular religious habitus:
a review essay on The Spiritual Revolution”, Method
& Theory in the Study of Religion 18/3, 2006, ss. 294-314.
S. J. Sutcliffe, Children of the New Age. A History of Spiritual
Practices. London and New York, Routledge, 2003.
Tekster:
New Age. Utvalg og innledende essay av Tonje M.
Mehren og Jeanette Sky. Oversatt av Agnete Øye m.fl. (Verdens hellige skrifter). Oslo, Bokklubben, 2007.
Utdrag
fra følgende forfattere: Blavatsky, Steiner, Leabeater og Bailey, ss 63-109;