Dei grunnleggjande spørsmåla i fagdidaktikken handlar om kva skulefaget samfunnskunnskap har
vore og kan vere og korleis læraren kan presentere og planleggje innhaldet i faget slik at elever med
ulike føresetnader og behov kan tileigne seg faget sitt kunnskapstilfang innanfor dei ramane som
skulen er underlagt. Dette føreset at læraren har solide kunnskapar og dugleikar innanfor det
fagdidaktiske feltet.
Skulefaget hentar sine perspektiv dels frå dei samfunnsvitskaplege faga, dels frå pedagogikken og
dels frå det tankegodset som skulen sine læreplanar er tufta på. For det første handlar det om
kunnskapar og dugleikar som elevane treng for å kunne fungere i samfunnslivet, for andre om ein
kritisk tenkjemåte som vektlegg elevane sin evne til å forsvare tanke- og ytringsfridom og
perspektivrikdom, sjølvkritikk og toleranse og for det tredje om støtte til ein kommunikativ
tenkjemåte som vektlegg elevane sin vilje og evne til å møte samfunnet sine mangfaldige
utfordringar og til deltaking i demokratiserande dialogar. Dette er sentrale element i skulen sitt
allmenne dannings- og utdanningsprosjekt.
Undervisninga i DIDASAK1 skal bidra til å vidareutvikle studentane sin evne til kritisk refleksjon
omkring sentrale, fagdidaktiske spørsmål.
Undervisninga skal bidra til at studenten vidareutviklar sine kunnskapar om og i fag, samt lærer å
planlegge, gjennomføre og vurdere kvaliteten på undervisninga og på elevane sine læreprosessar og
læringsresultat.
Etter å ha fullført emnet skal studenten kunne:
grunngjevingar og arbeidsmåtar
ungdomssteget.
målsettinga for faget ut frå faget sitt danningspotensial og faget sin funksjon i fortid og notid
oppgåveformer som i størst mogleg grad er tilpassa eleven sine føresetnader.
og praksis
samfunnskunnskap i norsk skule.
Kvalifikasjonsgrunnlaget for samfunnsfagsdidaktikk i den praktisk-pedagogiske utdanninga ved UiB er som fylgjer:
Alternativ 1
Studenten tar 60 studiepoeng fordjuping innan eit av fylgjande fagområde. Kravet til kombinasjon av emne tilsvarar årsstudiet i faget :
Alternativ 2
Studenten tar 30 studiepoeng fordjuping innan eitt av faga:
I tillegg kan studenten fritt velja 30 studiepoeng frå emne som inngår i fylgjande årsstudier:
Fagdidaktikken skal vere relatert til praksis i skulen.
Undervisninga blir organisert som førelesingar, seminar og verkstadsorientert arbeid i konsentrerte tidsrom utanom praksisperioden. IKT vert tatt i bruk for å skape nye arenaer for samarbeid og utveksling av tekster. Det vert stilt krav til studentane om dokumentasjon og/eller framlegging av eige arbeid.
Det er 100% obligatorisk oppmøte til praksisopplæringa, inkludert eit praksisførebuingsseminar i forkant av praksis.
Etter endt praksis skal det leverast ein individuell praksisrapport der studenten skal ta utgangspunkt i praksiserfaringar (eiga undervisning, elevtekstar, intervju med lærarar) skal analysera og drøfta desse. Oppgåva skal vera på 3000 ord, og vert vurdert til godkjent-ikkje godkjent. Sjå eigne retningsliner.
Eksamensforma er ein munnleg eksamen der pensumlitteraturen skal relaterast til praksis.
Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F.
Pensum tilsvarer ca. 375 sider
Studenten skal ved slutten av semesteret evaluere undervisninga i tråd med Det samfunnsvitskapelege fakultet sin prosedyre for undervisningsevaluering.
Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Postboks 7802, 5020 Bergen
studieveileder@svfa.uib.no