Emner: DIDASPA2 Spanskdidaktikk 2 - Vår 2014
Studiepoeng
7.5Studienivå (studiesyklus)
Bachelor og master
Undervisningsspråk
Spansk og norsk
Undervisningssemester
Vår
Mål og innhald
Fagdidaktikk i spansk inngår som ein del av spansklærarutdanninga ved universitetet.
Spanskdidaktikk 2 (DIDASPA2) er ei vidareføring av Spanskdidaktikk 1 (DIDASPA1).
Sentralt i emnet er spørsmål knytte til korleis spanskfagleg kunnskap kan verte utvikla og relatert til det å vere spansklærar. Særs viktig er det å utvikle forståing for eigen språkkompetanse og innsikt i språket, og innsikt i eigne læringsprosessar kan vere bidrag i arbeidet med å leggje til rette for språklæring.
Eit grunnleggjande spørsmål er kva det vil seie å kunne spansk i dagens samfunn.
Spesielt viktig er det å utvikle innsikt i læring i spansk som mangfaldige og individuelle prosessar.
Når det er mogleg, er studiet organisert slik at noko av undervisninga er tilbod på tvers av språkfaga for å understreke ein kunnskapsteoretisk samanheng og danningsmålsetjingar for språkfaga i skolen.
Studiet er sett saman av fire målområde:
- faget sin eigenart og utvikling
- teoriar om tekst, kommunikasjon og språklæring
- tilrettelegging for spansklæring og utvikling av elevane si innsikt i eiga læring
- lærarstøtte og vurdering
Læringsutbyte
Gjennom studiet skal studentane utvikle innsikt i spanskfaget sitt kultur- og danningspotensial og kunne gjere greie for faget si utforming og samfunnsmessige grunngiving både historisk og i eit samtidsperspektiv. Dei skal setje seg inn i teoriar om tekst, kommunikasjon og språklæring og kunne bruke desse i arbeidet med å fremje elevane si læring i spansk.
- Studentane skal:
- kunne vurdere spanskundervisning med omsyn til nasjonale læreplanar og elevane sine ulike læringsmåtar.
- utvikle evne til å planleggje og gjennomføre tilrettelegging av læringssituasjonar som er formålstenlege for den einskilde elev si språklæring og dei mål som er nedfelte i læreplanane.
- utvikle evne til å støtte elevane i arbeidet med å lære spansk og lære å lære.
- kunne vurdere elevane si læring i spansk både med omsyn til prosess og sluttkompetanse.
Krav til forkunnskapar
Fagdidaktikk i spansk byggjer på Spanskdidaktikk 1 DIDASPA 1 (+ ein bachelorgrad der spansk inngår på minst 100-nivå.)
Krav til studierett
Opptak til 1-årig praktisk-pedagogisk utdanning ved Universitetet i Bergen.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
- om lag 24 timar førelesingar
- rettleiing
Undervisninga er både nettbasert og i form av førelesingar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
For å kunne gå opp til eksamen må studentane innan fastsette tidsfristar:
- ha tatt aktivt del i ein forumdiskusjon på nettet der sentrale fagdidaktiske spørsmål vert drøfta i lys av eigne praksiserfaringar og fagdidaktisk teori
- ha publisert praksisloggar i praksisperioden
- ha deltatt i eit etterarbeid knytt til avtalt tema.
Pensumlista skal godkjennast av faglærar innan eit fastsett tidspunkt
Vurderingsformer
Eksamensforma er ei rettleidd prosjektoppgåve eller ein munnleg eksamen med utgangspunkt i digital prosessmappe. Eksamensspråk er norsk eller spansk.
Prosjektoppgåva skal ha eit omfang på om lag 5000 ord, vedlegg ikkje medrekna.
Den munnlege eksamenen varer om lag 30 minutt.
Kandidaten må levere ei sterkt omarbeidd oppgåve dersom ein skal levere på nytt i same emne.
Karakterskala
Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F, der F er stryk.
Litteraturliste
Pensum er på 375 sider av normal vanskegrad. Av desse er eit utval sider sams for alle språkfaga. Resten er fagspesifikk. Av dette skal studenten leggje fram eit visst tal sider i samråd med faglærar. Pensumlista skal godkjennast av faglærar innan eit fastsett tidspunkt.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med instituttet sine retningsliner og UiB sitt kvalitetssikringssystem.