Emner: HEFR331 Helsefremmende arbeid: Innføring i sentrale begrep og teorier - Vår 2018
Studiepoeng, omfang
20 studiepoeng.
Studienivå (studiesyklus)
Master.
Fulltid/deltid
Fulltid.
Undervisningsspråk
Norsk/engelsk
Mål og innhald
Mål:
Emnet HEFR 331 tek sikte på å kvalifisere studentane til å drive forsking, undervisning og tiltak innan sentrale emne knytt til helsefremjande arbeid og helsepsykologi. I arbeidet blir det sett fokus på individuelle og strukturelle tilhøve som har relevans for helseåtferd, helseoppleving og livstilfredsheit. Det blir lagt vekt på å skolere studentane i grunnlagsteori, teoretisk grunngjeving for tiltak, og kritisk analyse av teoriutviklinga på feltet. Studentane er venta å vise fagleg forståing for og innsikt i aktuelle kunnskapsområde gjennom å arbeide med relevante problemstillingar både individuelt og i basisgrupper.
Innhald:
Emnet er sett saman av fem hovudtema; 1) helsefremjande arbeid, 2) helsepsykologi, 3) perspektiv på folkehelse, 4) offentleg helsepolitikk, 5) informasjonskompetanse.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har fagleg forståing for og inngåande innsikt i folkehelse og helsefremjande arbeid, den historiske utviklinga og relevante omgrep
- har omfattande kunnskap om internasjonale føringar og utfordringar for folkehelse og det helsefremjande arbeidet
- har inngåande forståing for etiske utfordringar i folkehelsearbeid
- har god forståelse for helseomgrepet (frå biomedisinske til holistiske, salutogent, patogent)
- har inngåande kunnskap om helsepsykologi og helsepsykologiens plass i det helsefremjande arbeidet, samt teoriar og modellar for å forstå utvikling og endring av helseåtferd.
- har omfattande kunnskap om determinantar for folkehelse, inkludert sosiale-, kulturelle-, samfunnsmessige-, sosioøkonomiske-, miljømessige og individuelle faktorar, og forståing av samanheng og samspel mellom desse
- har inngåande innsikt i ulike teoriar og perspektiv (teoritradisjonar) for å forstå utvikling og konsekvensar av sosial ulikskap i helse
- har grundig innsikt i utviklingstrekka i norsk offentleg helsepolitikk og politiske føringar
- har omfattande kunnskap om ulike informasjonskjelder som er relevante for faglige problemstillingar knyttat til helsefremjande arbeid
Ferdigheiter
Studenten
- kan analysere samspel mellom individuelle og strukturelle forhold i utvikling av helse
- kan analysere konsekvensar av sosial ulikskap for helsa til individet og befolkninga
- kan analysere relevansen av tverrfagleg og tverrsektorielt samarbeid for helsefremjande arbeid
- kan analysere rolla til profesjonane i det helsefremjande arbeidet
- kan analysere konsekvensar av endringar i helsepolitikkkan bruke bibliotekportalen og søkje i fagleg relevante databasar
- kan vurdere og rangere informasjon og kommunisere informasjon på ein etisk måte
Generell kompetanse
Studenten
- kan reflektere rundt teoriar og modellar i helsefremmende arbeid og helsepsykologi og kritisk grunngje vala i anvendelsen av dissekan søkje etter og vurdere litteratur og informasjon i tråd med etiske prinsipp
- kan samarbeide om å utdjupe sentrale problemstillingar innan helsefremjande arbeid, vurdere kunnskap og foreslå tilnærming for å løyse ei problemstilling
- kan analysere og diskutere konsekvensar av ulike verdisyn, dilemma og etiske spørsmål i tradisjonane innanfor helsefremjande arbeid
- kan formidle sentrale kjenneteikn ved og utfordringar innan det helsefremjande arbeidet og offentlig politikk inkludert sosial ulikskap i helse
- kan analysere og diskutere betydningen avtverrfagleg samarbeid innan helsefremjande arbeid
- kan på ein god og strukturert måte formidle sentrale teoriar og tiltak for å arbeide helsefremjande frå eit salutogent, ressursorientert fokus
- kan sjå samanhengen mellom kjeldebruk og fagleg kvalitet i eige og andre sitt arbeid
Krav til forkunnskapar
Ingen.
Krav til studierett
Emnet er ope for alle med studierett på masternivå.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Studiet vekslar mellom ulike undervisnings- og arbeidsformer. Det blir lagt vekt på å stimulere studentane si evne til problemløysing, sjølvstende, evne til å finne og bruke relevante kjelder, refleksjon og kritisk tenking og evne til å presentere kunnskap. Gruppebaserte læringsprosessar blir nytta for å fremje studentane si evne til å samarbeide og løyse oppgåver i team.
Undervisingsmetodane inkluderer førelesingar, problembasert gruppearbeid, munnlege og skriftlege presentasjonar, samt sjølvstudium. Lærarane gir tilbakemelding til studentane på Essay 1 og Annotering 1 og 2. Studentane kan deretter revidera desse og leggja dei inn i vurderingsmappa.
Emnet går over 11 veker og inkluderer 18 to-timars førelesingar, fire veker med PBL og to veker gruppearbeid.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Deltaking i basisgrupper for problembasert læring og presentasjon av gruppearbeid. Alle obligatoriske aktivitetar må vere gjennomførte og godkjente før vurderingsmappa kan sensurerast.
Vurderingsformer
Følgjande arbeid inngår i vurderingsmappa:
Tema 1 «Helsefremjande arbeid»:
Essay på 1000 ord (+/- 10%) over ei problemstilling frå tema 1.
Tema 2 «Helsepsykologi»
Essay på 1000 ord (+/- 10 %) over ei problemstilling frå tema 2.
Tema 3 «Perspektiv på folkehelse»:
Fire annoteringar på 250 ord kvar frå fire artiklar som studenten vel sjølv.
Tema 4 «Offentlig helsepolitikk»:
Essay på 1000 ord (+/- 10%) over ei problemstilling frå tema 3.
Det blir gjeve éin samla karakter på mappa.
Karakterskala
Ved sensur av mappe blir det brukt karakterskalaen A-F.
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 1. juni for haustsemestere. Lista inneheld både norsk- og engelskspråkleg litteratur.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
HEMIL-senteret
Emneansvarleg
HEMIL-senteret.
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet v/HEMIL-senteret har det administrative ansvaret for emnet og studieprogrammet.
Kontaktinformasjon
Studierettleiar kan kontaktast her:
Studieveileder@psyfa.uib.no
Tlf. 55 58 27 10