Emner: HELED620 Helseledelse - Høst 2018
Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Høst + vår
Mål og innhald
Målet med studiet er å bidra til å styrkja kunnskapane til den enkelte student og ferdigheter som er naudsynt for å vera leiar i helsesektoren.
Studiet skal gje innsikt i:
- Tilhøve som fremjar og hemmar god leiing i helsevesenet.
- Korleis organisasjonsteori kan brukast som eit analyseverktøy i helsevesenet.
- Sosialmedisinske grunnomgrep om helsa til folkesetnaden og sjukdom
- Prioriterings- og effektiviseringsutfordringer i det norske helsevesenet
- Reformer som på ulike nivå i helsevesenet dannar rammer for god leiing og organisering av den enkelte eininga
- Tilhøve som fremjar og hemmar læring i kunnskapsorganisasjonar.
- Kommunikasjon på tvers av ulike profesjonsgrupper
- Samhandling og endringsleiing
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om helsepolitikk og oppbygging og leiing av helse- og omsorgstjenesten
- har kunnskap om styrings- og leiingsutfordringar, inkludert dei store utfordringane som er knytt til samhandling mellom nivå og mellom profesjonar i helse- og omsorgssektoren
- kan gjere greie for oppbygging og leiing innanfor helse- og omsorgssektoren
Ferdigheiter
Studenten
- kan identifisere og analysere leiingsdilemma i helse- og omsorgssektoren
Generell kompetanse
Studenten
- forstår nåtidig og historisk korleis medisinsk og helsefaglig verksemd har vorte og vert organisert, styrt og leidd
- kan kritisk reflektere om leiing, administrasjon og organisering av helse- og omsorgssektoren
Krav til forkunnskapar
Studentane skal ha utdanningsnivå tilsvarande minimum bachelorgrad i tillegg til minst to års erfaring frå helsetenesta.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Undervisinga vert konsentrert i fire ukessamlinger. Dei fire samlingane strekkjer seg over ein periode på eit halvt år. Oppstart er i haustsemesteret og eksamen på nyåret.
Førelesningar vert halde av lærebokforfattere, fagansvarlige, forskarar og reflekterte praktikere. Det vert lagt opp til ein dialogisk arbeidsform. Teoriar og omgrep frå pensum vert diskutert i plenum og i grupper, med utgangspunkt i eigne røynslene til deltakarane. At studiet er erfaringsbasert, tyder at røynslene til deltakarane aktivt vert brukt som ein ressurs i undervisinga.
Individuelle oppgåver vert opp følgt med rettleiing og presentasjon for kollegaer. Studentane må setja av tid til sjølvstudium mellom samlingane. Gjennom det nettbaserte støttesystemet Mitt UiB, gjevast det tilgjenge aktuell litteratur, timeplanar og annan informasjonsmaterial
Obligatorisk undervisningsaktivitet
For å kunna gå opp til eksamen, må studenten få godkjent to arbeidskrav.
- Eit gruppearbeid som vert presentert munnleg i plenum, støtta av ein PPT-presentasjon
- Ei individuell skriftleg oppgåve på 6-7 sider, der studenten kan velja å ta utgangspunkt i ei aktuell problemstilling frå sin eigen arbeidsplass.
Vurderingsformer
Heimeeksamen
Karakterskala
Karakterskala A-F
Emneevaluering
Programansvarleg
Programutvalg for Erfaringsbasert master i helseledelse, kvalitetsforbedring og helseøkonomi
Emneansvarleg
Inger Lise Teig: http://www.uib.no/personer/Inger.Lise.Teig
Administrativt ansvarleg
Det medisinske fakultet v/ institutt for global helse og samfunnsmedisin har det administrative ansvaret for emnet og studieprogrammet.
Kontaktinformasjon
UiB Videre
Universitetet i Bergen
Postboks 7800, 5020 Bergen
Tlf.: 55 58 20 40
e-post: videre@uib.no mailto:post@evu.uib.no
Administrativt ansvarlig:
studie@igs.uib.no
55 58 85 97 / 55 58 61 00