Emner: HEMB110 Folkehelse og helsefremmende arbeid - Høst 2014
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor
Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Vår
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Mål: Emne skal gi studentane innføring i det tverrfaglege feltet helsefremjande arbeid. Helsefremjande arbeid inneber prosessen å sette den einskilde og nærmiljøet i stand til å ta vare på si eiga helse og legge tilrette for eit best mogleg liv. Det vil bli lagt vekt på å skape forståing for korleis åtferd, kultur og levekår verkar inn på sykdom og helse. Her er forståing av folkehelse og epidemiologi sentrale tema.
Innhald: Emnet er sett saman av to hovudtema:
1) Helsefremjande arbeid - ideologi og grunnleggjande omgrep
2) Folkehelse og epidemiologi
Som ein integrert del av desse tre emna vil informasjonskompetanse også vere sentralt, både som eit pedagogisk hjelpemiddel og som ei hjelp til problemløysing.
Læringsutbyte
Etter fullført emne skal studenten ha kunnskap om:
- den historiske utviklinga av helsefremjande arbeid, ideologi og omgrep (helse, sykdom, forebygging, helsefremjande arbeid, sosial likhet (ulikskap), empowerment
- sentrale teoriar og modellar som kan vere med på å forklare helse og livskvalitet, helseåtferd og livsstil og sosiale ulikskapar i helse i ulike grupper i befolkninga.
- dei mest sentrale epidemiologiske omgrepa
- de viktigaste skalaane og instrumenta for å kartlegge befolkningens helsetilstand
- dødelegheit og sjukelegheit og variasjoner i denne statistikken over befolkningsgrupper og over tid.
- om kva som er dei viktigaste risikofaktorane for dødelegheit og sjukelegheit og ressursfaktorane med tanke på god helse
- måling av subjektiv helse og livskvalitet
- litteratursøk og kildekritikk gjennom opplæring i faget informasjonskompetanse
Krav til forkunnskapar
Ingen
Krav til studierett
Oppmelding til emnet krev studierett på bachelorprogrammet i folkehelse og helsefremjande arbeid.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Emnet byggjer i hovudsak på problembasert læring (PBL) som undervisningsform. I tillegg vert det forlest nokre timar per veke, og det leggjast opp til munnlege presentasjonar av arbeidet i PBL gruppene .
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Føljande obligatoriske arbeidskrav må vere godkjend for å kunne framstille seg til endeleg vurdering:
- Aktiv deltaking i PBL, problembaset læring i basisgrupper.
- Deltaking på presentasjonsdagen for kvart tema.
- Deltaking på undervisning i informasjonskompetanse.
Vurderingsformer
Vurderingsordninga for emnet består av to delar:
1. Ein heimeeksamen som tel 2/3 av karakteren.
2. Ein 4 timars skuleeksamen som tel 1/3 av karakteren.
Karakterskala
Ved sensur av emnet nyttast karakterskalaen A-F.
Fagleg overlapp
- HEMB100 + HEMB110 = 10 studiepoeng i reduksjon.
- HEMB101 + HEMB110 = 5 studiepoeng i reduksjon.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Kontaktinformasjon
For meir informasjon, ta kontakt med Informasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet på tlf.: 55 58 27 10 eller e-post: studierettleiar.psyfa@uib.no
Institutt
HEMIL-senteret