Emner: HEMB110 Folkehelse og helsefremmende arbeid - Vår 2014
Studiepoeng
15.0Studienivå (studiesyklus)
Bachelor
Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Vår
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Mål: Emne skal gi studentane innføring i det tverrfaglege feltet helsefremjande arbeid. Helsefremjande arbeid inneber prosessen å sette den einskilde og nærmiljøet i stand til å ta vare på si eiga helse og legge tilrette for eit best mogleg liv. Det vil bli lagt vekt på å skape forståing for korleis åtferd, kultur og levekår verkar inn på sykdom og helse. Her er forståing av folkehelse og epidemiologi sentrale tema.
Innhald: Emnet er sett saman av to hovudtema:
1) Helsefremjande arbeid ¿ ideologi og grunnleggjande omgrep
2) Folkehelse og epidemiologi
Som ein integrert del av desse tre emna vil informasjonskompetanse også vere sentralt, både som eit pedagogisk hjelpemiddel og som ei hjelp til problemløysing.
Læringsutbyte
Etter fullført emne skal studenten ha kunnskapar om:
- Kjenne til den historiske utviklinga av helsefremmande arbeid
- Kunne det helsefremmande arbeidets ideologi og omgrep (helse, sjukdom, førebuing, helsefremmande arbeid, sosial likskap (ulikskap), empowerment (myndiggjering),
- Kjenne til politiske føringar som kan vere med å påverke helse og livskvalitet, helseåtferd og livsstil og sosiale ulikskapar i helse i ulike grupper i befolkninga.
- Kjenne til dei ulike forvaltingsnivå (stat, kommune og fylke) sine roller i folkehelsearbeidet.
- Kunne dei mest sentrale epidemiologiske omgrepa.
- Kjenne til dei viktigaste skalaene og instrumentane for å kartleggje befolkningas helsetilstand
- Kjenne til korleis dødelegheit og sjukdom, samt variasjonar i denne statistikken, artar seg i befolkningsgrupper og over tid.
- Kjenne til kva som er dei viktigaste risikofaktorane for dødelegheit og sjukdom og ressursfaktorane med tanke på god helse.
- Kjenne til måling av subjektiv helse og livskvalitet.
Etter fullført emne skal studenten ha ferdigheiter i:
- Kan utføre litteratursøk og kjeldekritikk gjennom opplæring i faget informasjonskompetanse.
- Kan jobbe i team og samarbeide om ulike prosjekt med studentar eller andre.
- Kan presentere og formidle eiget fag eller prosjekt.
Etter fullført emne skal studenten ha generell kompetanse i:
- relevante faglege problemstillingar innanfor emnet.
- kunne planlegge å gjennomføre relevante arbeidsoppgåver og løyse problemstillingar aleine og som del av ei gruppe, og i tråd med etiske krav og retningslinjer
- formidling av sentralt fagstoff som teoriar, problemstillingar og løysingar både skriftlig og munnleg
- å utveksle synspunkt og røynsler med andre med bakgrunn innanfor emneområdet.
Krav til forkunnskapar
Ingen
Krav til studierett
Oppmelding til emnet krev studierett på bachelorprogrammet i folkehelse og helsefremjande arbeid.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Hovudtema 1) byggjer i hovudsak på problembasert læring (PBL) som undervisingsform. I tillegg føreles ein nokre timer per veke, og ein legg opp til munnlege presentasjonar av arbeidet i PBL gruppene. Hovudtema 2) blir dekka gjennom førelesingar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
1)Arbeidet i basisgruppene (må vere gjennomført for å gå opp til skuleeksamen). Fråvær utover 1 av 5 pbl møter medfører at ein ikkje får melde seg opp til eksamen.
2)Deltaking på presentasjonsdagar
3)Deltaking på heile informasjonskompetansekurset må vere gjennomført for å få gå opp til eksamen. Ein må dokumentere fråvær på linje med gjeldande regler for eksamen.
Obligatorisk deltaking: godkjend /ikkje godkjend
Vurderingsformer
2)Heimeeksamen: Bokstavkarakter A-F, teller 2/3 av karakteren
3) Skuleeksamen: Bokstavkarakteren A- F. teller 1 / 3 av karakteren
Karakterskala
Ved sensur av emnet nyttast karakterskalaen A-F.
Fagleg overlapp
- HEMB100 + HEMB110 = 10 studiepoeng i reduksjon.
- HEMB101 + HEMB110 = 5 studiepoeng i reduksjon.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Kontaktinformasjon
For meir informasjon, ta kontakt med Informasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet på tlf.: 55 58 27 10 eller e-post: studierettleiar.psyfa@uib.no
Institutt
HEMIL-senteret