Emner: HEMB200 Bacheloroppgave i helsefremmende arbeid - Høst 2014




Studiepoeng

15.0

Undervisningsspråk

Norsk.

Undervisningssemester

Vår

Mål og innhald

Mål:

Studentene forventes å vise solid kunnskap om det tema som drøftes i bacheloroppgaven og oppbygning av en vitenskapelig tekst.

 

Innhold: Arbeidet med bacheloroppgaven skal gi studenten erfaring med å arbeide konsentrert i forhold til en avgrenset helsefremmende problemstilling, og skal dokumentere studentens forståelse av sentrale forskningsprinsipper, samt evne til systematisk og kritisk analyse av problemstillinger. Studenten skal gjennom oppgaven vise evne til å formulere presis og relevant sakprosa, i tråd med den praksis og de retningslinjer som gjelder for faglig formidling av folkehelsefremmevitenskap.

Læringsutbyte

Etter fullført emne skal studenten ha kunnskaper om:

- det tema oppgaven omhandler

- de standarder APA manualen setter for skriving av fagtekster,

-oppbygging og struktur av et vitenskapelig arbeid, herunder også etiske retningslinjer for akademisk skriving

 

Etter fullført emne skal studenten ha ferdigheter i:

- i å skrive en vitenskapelig (akademisk) tekst.

- litteratursøk, bruk av kilder og kildekritikk

- å finne, vurdere og henvise til informasjon og fagstoff å fremstille dette slik at det belyser en problemstilling

Etter fullført emne skal studenten ha generell kompetanse i:

Krav til forkunnskapar

Dokumenterte kunnskaper innenfor de obligatoriske emnene i graden.

Krav til studierett

Studierett ved Bachelorprogram i folkehelse og helsefremmende arbeid.

Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning

Det gis en forelesning i hvordan skrive bacheloroppgave i vårsemesteret.

Det gis veiledning på oppgaven.

Vurderingsformer

Bacheloroppgave. Oppgavens omfang skal ikke overskride 7000 ord (eksklusive referanser, tabeller/figurer og appendiks), og den skal skrives i henhold til APA standard.

Karakterskala

A-F

Vurderingssemester

Vår og høst

Emneevaluering

Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med Det psykologiske fakultet sin prosedyre for undervisningsevaluering.

Institutt

HEMIL