Emner: HEMB210 Settinger og evaluering av helsefremmende arbeid - Høst 2014




Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningsspråk

Norsk

Undervisningssemester

Vår

Læringsutbyte

Etter fullført emne skal studenten ha kunnskaper om:

- betydningen av settinger i helsefremmende arbeid

- modeller, teorier og metoder for å evaluere implementering av strategier og tiltak

- ulike former for evaluering og evalueringsforskning

- implementeringens betydning for å oppnå effekt av strategier og tiltak

- metoder for å evaluere prosess og resultat av strategier og tiltak

Etter fullført emne skal studenten ha ferdigheter i:

- praktisk evaluering i en helsefremmende setting

- teamarbeid og samarbeid

- Presentasjon og formidling

Krav til forkunnskapar

POH100, HEMB110, HEMB111 og metodekunnskap.

Krav til studierett

Oppmelding til emnet krev studierett på bachelorprogrammet i folkehelse og helsefremjande arbeid.

Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning

Emnet bygger i hovedsak på problembasert læring (PBL) som undervisningsform. I tillegg foreleses det noen timer per uke, og det legges opp til muntlige presentasjoner av prosjektarbeidet i PBL gruppene

Obligatorisk undervisningsaktivitet

1) Arbeidet i basisgruppene (må være være gjennomført for å gå opp til skoleeksamen).

2) Rapporten (10-12 sider) fra evalueringsprosjektet må være godkjent for å få gå opp til skoleeksamen.

3)