Etter fullført emne skal studenten ha kunnskaper om:
- betydningen av settinger i helsefremmende arbeid
- modeller, teorier og metoder for å evaluere implementering av strategier og tiltak
- ulike former for evaluering og evalueringsforskning
- implementeringens betydning for å oppnå effekt av strategier og tiltak
- metoder for å evaluere prosess og resultat av strategier og tiltak
Etter fullført emne skal studenten ha ferdigheter i:
- praktisk evaluering i en helsefremmende setting
- teamarbeid og samarbeid
- Presentasjon og formidling
Emnet bygger i hovedsak på problembasert læring (PBL) som undervisningsform. I tillegg foreleses det noen timer per uke, og det legges opp til muntlige presentasjoner av prosjektarbeidet i PBL gruppene
1) Arbeidet i basisgruppene (må være være gjennomført for å gå opp til skoleeksamen).
2) Rapporten (10-12 sider) fra evalueringsprosjektet må være godkjent for å få gå opp til skoleeksamen.
3)