Kurset er tverrfagleg og fokuserer både på biologiske, sosio-kulturelle og samfunnsmedisinske tema. Emnet famnar globalt, men med eit spesielt fokus på Afrika sør for Sahara. Hovudtema vil vere:
- HIV-pandemien: dynamikk og trendar, epidemiologiske tilnærmingar, status og trendar til HIV-smitta i verda: kontrastar i spreiing og leiting etter forklaringar på dette
- Sosial tolking og demografisk innverknad; den sosiale tolkinga av HIV/AIDS, sosial innverknad, stigma, fornekting og fortrulegheit
- Noverande biomedisinsk forståing: virus og sjukdom; diagnostikk, naturleg historie, opportunistiske infeksjonar, vaksineutvikling og prinsippa rundt antiretroviral terapi; hindring av smitte frå mor til barn
- Førebyggjande inngrep og hjelp/omsorg; sosiokulturell samanheng, kjønn og aldersrelatert sårbarheit i økonomiske veike samanhengar, landlege versus urbane samanhengar, korleis nå dei unge; skuleprogram, ungdom som droppar ut av skulen, ungdomsvenlege tilbod, etnisk-kulturelle samanhengar, rettleiande tilnærmingar og perspektiv, foreldrelause
- Kostnad-effektivitet og prioriteringar, kostnadseffektiv førebygging og omsorgsinngrep, kriterium for prioriteringar
- Økonomiske innverknader; vite kva som fungerer, kontrollerande og evaluerande system for å rettleie HIV/AIDS-program på tvers av sektorar
- Media og HIV; media si rolle, dokumentarfilmar, opplysingsfilmar, kulturspesifikke filmar
- Etikk og HIV
Etter fullført kurs skal studentane kunne
- vise kunnskap om og forståing for biomedisinske fakta om HIV, inkludert diagnostikk, status og framtidsutsikter for utvikling av vaksine, og hindring av HIV-smitte frå mor til barn og HAART
- vise forståing for dei epidemiologiske samanhengane til HIV og kategorisere dei viktigaste metodane som vert nytta i overvaking og forsking, som undersøkingssystem for estimering av HIV-utbreiing i ulike omgivnader
- vise ei forståing for sosio-økonomiske og kulturelle samanhengar i HIV-smitte og knytte desse til utfordringar innan førebygging, hjelp og behandling
- samanlikne globale mønster i HIV-smitte og deira moglege forklaringar, og knytte desse til førebyggjande tilnærmingar som har vist seg å vere effektive
- vise forståing for demografiske innverknader (t.d. dødelegheit, fruktbarheit), sosiale innverknader og økonomiske innverknader (t.d. makro, mikro) på HIV-smitte
- diskutere utfordringar med prioriteringar knytt til HIV-inngrep og etiske nøkkelsaker som er involvert
- diskutere tilnærmingar innan rettleiing og perspektiv knytt til HIV
- diskutere problem knytt til stigma, fornekting og fortrulegheit
- skilje mellom media sine ulike roller i HIV-førebygging, inkludert dokumentarfilmar, opplysingsfilmar og kulturspesifikke filmar
Opptak på masternivå og / eller PhD-nivå ved Universitetet i Bergen (t.d. TropEd Europe network).
Engelskkunnskap på eit nivå rundt TOEFL 550 eller IELTS 6.0.
Litteratur:
1. Report on the global HIV/AIDS epidemic 2002. UNAIDS, hard copy (kan verte lasta ned frå http://www.unaids.org)
2. AIDS epidemic update, December 2003. UNAIDS, hard copy (kan verte lasta ned frå http://www.unaids.org)
3. Artiklar
4. Førelesingsnotat
Institutt for global helse og samfunnsmedisin
Tlf.: 55 58 85 71; e-post: studie.cih@uib.no