Studentane skal tileigne seg kunnskap om forsøksdyrfaget og demonstrere at de kan anvende kunnskap i en ny samanheng til dømes når de skal planlegge sine egne forsøk eller gi en vurdering/innspel konkrete planer om dyreforsøk. De skal tileigne seg kunnskapar som er nødvendige og nyttige når de skal utføre dyreforsøk i praksis eller vurderer føreslåtte praktiske løysningar. Studentane skal settas i stand til kritisk å vurdere etablert praksis i lys av ny kunnskap om alternative måtar å utføre forsøk med dyr på. Dette omfattar både metodar som reduserer belastning på dyra (refinement/raffinering), tiltak som for bedrar vilkåra for dyra (raffinering/enrichment), planlegging og design av forsøk slik at kunnskapsutbytte optimaliseras ved bruk av færrast mulig dyr (reduksjon) og at alternative til bruk av dyr nyttast der det er tilgjengeleg (erstatning).
Emnet skal dekke den artsspesifikke delen av Mattilsynets og EU-direktivets (2010/63) krav til obligatorisk teoretisk opplæring av personar som skal utføre prosedyrar på dyr (funksjon A) eller planlegge/designe forsøk med dyr (funksjon B) i forsøksdyrlære.
Emnet vil fokusere på fisk som forsøksdyr.
Forsøksdyrlære er ein tverrfagleg disiplin som skal fremme human bruk av dyr i forsking og bidra til innsamling av pålitelege og reproduserbare data
I LAS303 blir følgjande tema dekka:
Personar som skal utføre prosedyrar på dyr (funksjon A) vil ved Universitetet i Bergen gå gjennom same teoretiske pensum som funksjon B, og i tillegg må dei kunne demonstrere at dei beherskar prosedyrar før dei kan begynne å jobbe sjølvstendig med dyr. Praktisk opplæring må tilpassast den behova til den einskilde og inngår difor ikkje i LAS303.
Generelle tema er dekka i LAS301.
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse: