Emner: MABARN312 Tiltak i barnevernet, implementering og evaluering - Høst 2018
Studiepoeng, omfang
10 studiepoeng
Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningsspråk
Norsk, somme førelesingar kan vere på engelsk.
Undervisningssemester
Vår
Mål og innhald
Emnet skal gje studentane auka kunnskap om og refleksjon rundt barnevernet sine tiltak med hovudfokus på evaluering og implementering. Ulike metodar for å vurdere kvaliteten av tiltak vil bli gjennomgått med relevans for ulike praksisfelt i barnevernet. Vidare skal emnet gje studentane kunnskap om å planleggje og å gjennomføre evaluering av tiltak i dette nedslagsfeltet. Forståing for og kunnskapar om tema som kartleggingsverktøy, implementeringsdrivarar og tverrfagleg samarbeid er sentralt. Evalueringsstudiar med relevans for barnevernsfeltet vil bli brukt i undervisninga.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap:
Studenten¿
- har inngåande kunnskap om sentrale omgrep, samt metodar innan evaluerings- og implementeringsforsking
- har utdjupande kunnskap om samanhengen mellom målgruppe, føremål, tiltak og resultat av igangsetjing av barnevernstiltak
- har inngåande kunnskap om sentrale implementerings- og evalueringsstudiar med relevans for barnevernsfeltet
- har god kunnskap om faktorar som hemmar og fremjar tverrfagleg samarbeid
Ferdigheiter:
Studenten¿
- kan bruke og vurdere kartleggingsverktøy knytt til barnevernet sitt tiltaksarbeid
- kan bruke kunnskapsdatabasar og kunnskapsstatusar som er relevante for barnevernet sitt tiltaksarbeid
- kan planleggje og gjennomføre systematiske evalueringar av tiltak i barnevernet
- kan tolke resultat og vurdere validitet i konklusjonar frå studiar med evalueringsdesign, med særleg vekt på effektstudiar
Generell kompetanse:
Studenten¿
- kan kritisk reflektere over samanhengen mellom teori og forsking i iverksetjing av tiltak
- kan reflektere over internasjonal spreiing av intervensjonar og tilpassingar til einskilde målgrupper med fokus på etniske minoritetsgrupper
- kan bruke evalueringsresultat i utviklinga av eigen praksis
- kan kritisk reflektere over implementering og kva denne har å seie for å oppnå effektar av tiltak
- kan reflektere over kva systematisk evaluering for kvalitetssikring i barnevernet har å seie
Krav til forkunnskapar
Ingen
Krav til studierett
For studenter som er tatt opp ved masterprogrammet i barnevern
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Undervisninga skjer på tre samlingar à to dagar. Det blir til saman gjeve 18 førelesingstimar og 12 timar seminar/gruppeorganisert undervisning. Det er venta at studentane set seg inn i relevant litteratur og arbeider aktivt i grupper.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Skriftleg og munnleg presentasjon av eit gruppebasert arbeid knytt til besøk i praksisfeltet. Gruppebasert rettleiing vert gjeve.
Deltaking i gruppebasert oppgåve er obligatorisk og det er 80% obligatorisk frammøte på seminara.
Vurderingsformer
Heimeeksamen, 5 dagar.
Talet på ord: 3000 (litteraturliste ikkje inkl.).
Karakterskala
Ved sensur av emnet brukes karakterskalaen A til F.
Vurderingssemester
Vår
Det er tilbod om eksamen i påfølgjande, undervisingsfrie semester. Studenten må ha greidd alle obligatoriske arbeidskrav i undervisingssemesteret.
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 1. desember for vårsemesteret. Kjernelitteraturen for emnet utgjer ca. 1000 sider. Lista inneheld både norsk og engelskspråkleg litteratur.
Emneevaluering
Studentene skal evaluere undervisningen i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Emneansvarleg
HEMIL-senteret.
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet v/ HEMIL-senteret har det administrative ansvaret for emnet og studieprogrammet.
Kontaktinformasjon
Informasjonssenteret: mailto:studierettleiar.psyfa@uib.nostudierettleiar.psyfa@uib.no
Tlf 55 58 27 10 (hverdager 09.30-14.30)