Emner: MAPSYK302 Forskningsmetoder - Høst 2014
Studiepoeng
15.0Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningsspråk
Norsk og/eller engelsk
Undervisningssemester
Haust
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Emnet skal gje studentane oversyn over og innsyn i forskingsdesign samt kvantitative og kvalitative forskingsmetodar. Emnet gjev også ei innføring i forskingsetikk. Emnet har som mål å gjere studenten betre i stand til å ta forskingstrategiske avgjerder knytt til val av tema, forskingsspørsmål, design, målemetodar, etiske problemstillingar og analysetilnærmingar i psykologisk forsking.
Læringsutbyte
Kunnskap
Ved fullført emne skal studenten kunne:
- Kritisk drøfte sentrale kjenneteikn ved det kvantitative og det kvalitative forskingsparadigmet.
- Gjere greie for val av forskingstema og problemstilling og deira betyding for design og målemetodar som vert nytta.
- Differensiere mellom ulike typar kvantitative og kvalitative analysar og ha kjennskap til når dei kan og bør brukast.
- Gjere greie for sentrale etiske forutsetnader knytt til gjennomføringa av eit prosjekt.
Dugleik
Ved fullført emne skal studenten kunne:
- Velje forskingstema og utforme problemstillingar som kan undersøkjast ved kvantitative og/eller kvalitative forskingsmetodar.
- Utforme eit kvantitativt undersøkingsopplegg som omfattar innsamling og tilverking av kvantitative data.
- Utforme eit kvalitativt undersøkingsopplegg som omfattar innsamling og tilverking av kvalitative data.
- Kunne bruke standard kvantitativ og kvalitativ programvare for databehandling.
- Velje og gjennomføre adekvate kvantitative og kvalitative analysar av data.
Generell kompetanse
Ved fullført emne skal studenten kunne:
- Utforme prosjektplan for ein studie.
- Ta forskingstrategiske avgjerder i psykologisk forsking.
- Gjennomføre eit forskingsprosjekt i tråd med gjeldande etiske standardar og retningslinjer.
- Reflektere over etiske dilemma og utfordringar i psykologisk forsking.
Krav til studierett
Oppmelding til emnet krev opptak ved masterprogrammet i psykologi.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Førelesingar og øvingar i PC- lab, totalt 46 timar.
Gruppearbeid og presentasjon innan tema studiedesign og etikk.
Øvingar i kvantitativ og kvalitativ analyse
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Ei oppgåve innan studiedesign og etikk. Munnleg presentasjon.
Obligatorisk deltaking (80%)
Vurderingsformer
Mappevurdering med 2 arbeider.
Innlevering av 2 individuelle skriftlege oppgåver. Oppgåvene skal skrivast innan følgjande tema:
- Ei oppgåve innan kvantitativ analyse
- Ei oppgåve innan kvalitativ analyse
Kvar oppgåve skal ha eit omfang på opp til 2000 ord.
Kandidaten må få greidd resultat på samtlege to oppgåver i same semesteret for få greidd resultat i emnet.
Karakterskala
Greidd/ ikkje greidd
Litteraturliste
Tilrådd litteratur er samansett av omtrent 1000 sider.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Kontaktinformasjon
For meir informasjon, ver god å ta kontakt med studierettleiar/informasjonssenter på tlf/e-post.
Institutt
Instiutt for samfunnspsykologi