Emner: MAPSYK319B Kognitiv nevrovitenskap - Høst 2018
Studienivå (studiesyklus)
Master
Fulltid/deltid
Fulltid
Undervisningsspråk
Engelsk
Undervisningssemester
Haust
Mål og innhald
Emnet har som mål å gje inngåande kunnskap om samanhengen mellom kognitive prosessar og funksjonane i hjernen. Emnet skal formidle avansert kunnskap om strukturane, funksjonane og dei forskjellige funksjonelle nettverka i hjernen, inklusive minne, språk, merksemd og persepsjon, samt aktuelle teoretiske modeller. I denne samanhengen får studentane inngåande kunnskap om aktuelle nevrovitskaplege metodar og utviklar ferdigheter som dei kan anvende på nye problemstillingar. Studiet tar opp følgende temaer: kognitive funksjonar som auditorisk persepsjon, språk, hugseevne, eksekutivfunksjonar og merksemd, samt aktuelle teoretiske modeller og nevroanatomisk grunnlag; nevroanatomisk lokalisering av funksjonelle nettverk; nevrovitskaplege metodar for å studere menneskehjernen i teori og praksis (funksjonell magnetresonanstomografi, hjernestimulering, elektroensefalografi og hendingsrelaterte potensial), forstyrring av kognitive funksjonar ved psykopatologi og etiske krav ved forsking på menneskehjernen.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten kan...
- metodiske tilnærmingar innan aktuelle nevrovitskaplege metodar som EEG/ERP, hjernestimlering og fMRI.
- gje ein inngåande oversikt over teoretiske modeller og nevrale nettverk som er relevante for hukommelse, eksekutive funksjoner, merksemd, persepsjon, språk.
- vise kvar desse funksjonane er lokalisert korleis dei er lateraliserte.
- forklare korleis ein hjerneskade eller psykiatrisk sjukdom kan forstyrre disse funksjonane.
Ferdigheiter
Studenten har...
- sjølvstendig planleggjing, gjennomføring og analysering av enkle nevrovitskaplege eksperiment ved bruk av aktuelle nevrovitskaplege metodar.
- evne til å skildre og presentere eksperiment, resultat og konklusjonar i den forma som blir forventa i ein vitskapleg presentasjon eller artikkel.
- evne til å kritisk analysere vitskapleg litteratur i kognitiv nevrovitskap.
Generell kompetanse
Studenten kan...
- reflektere over forskningsetiske aspekter ved forsking på menneskehjernen med omsyn til handsaming av forsøkspersoner, gjennomføring av eksperiment, samt etiske forhold ved publisering av resultater.
- formidle aktuelle momenter i kognitiv nevrovitskap.
- anvende sine kunnskapar og ferdigheitar i kontekst av forskingsprosjekt i kognitiv nevrovitskap.
Krav til forkunnskapar
Kurs i biologisk psykologi tilsvarande Biologisk psykologi (5 stp) i PSYK 101 på årsstudiet i Bergen.
Krav til studierett
Oppmelding til emnet krev studierett ved masterprogrammet i psykologi. Emnet har eit avgrensa tal på plassar og har undervisningsopptak.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Førelesingar, seminar, laboratorieøvingar og demonstrasjonar, totalt 64 timar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- To prosjektrapportar knytt til laboratorieøvingar.
- Ei oppgåve om utvalde nevrobiologiske tema.
- Presentasjon av oppgåve i seminar.
Dei obligatoriske arbeidskrava må godkjennast av lærar før studenten får ta eksamen.
Vurderingsformer
Vurderinga består av digital skuleeksamen. Eksamen varer i 3 timar og blir gjennomført som essayoppgåve.
Karakterskala
A - F
Vurderingssemester
Haust
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.01. for vårsemesteret.
Emneevaluering
Emnet vert evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og UiB sitt kvalitetssikringssystem. Emne- og programevalueringar finn ein på kvalitetsbasen.uib.no
Programansvarleg
Institutt for biologisk og medisinsk psykologi
Emneansvarleg
Institutt for biologisk og medisinsk psykologi
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet
Kontaktinformasjon
Studierettleiar kan kontaktast her:mailto:Studierettleiar@psyfa.uib.no
mailto:Studierettleiar@psyfa.uib.noStudierettleiar@psyfa.uib.no
Tlf 55 58 27 10
Institutt
Institutt for biologisk og medisinsk psykologi