Del 1: Å formulere, gjennomføre og presentere eit prosjekt som omfattar oppstilling og/eller bearbeiding og tilpassing av ein enkel
differensiallikningsmodell med bruk av passande digitale hjelpemiddel. Det skal utarbeidast ein prosjektrapport i samarbeid med ein
medstudent.
Del 2: På bakgrunn av erfaringar frå prosjektet og tilhøyrande rapport, og med bruk av relevant matematikkdidaktisk teori formulerast
og presenterast eit undervisingsopplegg som legger opp til undersøkande og sjølvstendig elevaktivitet innanfor eit matematisk emne,
relevant for undervisinga på ungdomstrinn eller vidaregåande skule. Materialet er skriftlig og utarbeidast i samarbeid med ein
medstudent.
Parallelt med del 1 og 2 er det førelesningar med tilhøyrande oppgåver og øvingar i
i. Lineære differensiallikningssystemer av 1. og 2. orden, ikkje-lineære system og løysing ved analytiske, kvalitative og
numeriske metodar, samt Laplace transformasjon
ii. Prosjektarbeid, problemløysing og matematisk modellering i eit undervisings- og læringsperspektiv
Etter fullført emne skal studenten kunne:
· Beherske oppstilling og løysing av lineære differensiallikningssystem av 1. og 2. orden, og analysere ikkje-lineære
differensiallikninger på bakgrunn av kunnskap om og innblikk i analytiske, kvalitative og numeriske metodar
· Planleggje og gjennomføre problemløysing i ein prosjektoppgåve, som inneberer oppstilling og/eller bearbeiding og
tilpassing av ein enkel differensiallikningsmodell
· Velje og bruke formålstenlege digitale hjelpemiddel ved problemløysinga
· Utarbeide undervisningsmateriale til eit opplegg på ungdomstrinn eller vidaregåande skule, som understøtter at elevane
arbeider med problemløysing i et prosjektliknande opplegg med eit for nivået relevant matematisk innhald
· Gjøre greie for korleis undervisingsmaterialet kan brukast til å sette scenen for sjølvstendige undersøkingar hjå elevane og
samtidig understøtte læringsmåla
4 samlingar à 2-3 dager, ca. 60 timer totalt som fordelast (omlag) slik:
Førelesningar med tilhøyrande oppgåver og øvingar: 1/3
Gruppearbeid, deltakarframlegg, respons, rettleiing og diskusjon av prosjekta: 1/3
Gruppearbeid, deltakarframlegg, respons, rettleiing og diskusjon av undervisingsopplegga: 1/3
Del 1 Prosjektrapport utarbeidet i samarbeid med en medstudent
Del 2 Materiale til undervisingsopplegget, utarbeidet i samarbeid med en medstudent
Gyldige inneverande og dei to neste semestra.
Ein halv times individuell munnleg eksamen utan førebuingstid (tel ca. 50 %) med todelt loddtrekt spørsmål om:
a) Differensiallikningar (matematikkfagleg del)
b) Del 1, Del 2, eller samanhengen mellom dei to delane (matematikkdidaktisk del)
Prosjektrapport og undervisningsmateriale inngår i vurderinga med ca. 25 % kvar. Der gives en samlet karakter.