Emnet gjev ein praktisk og teoretisk innføring i musikkterapeutisk bruksmusikk, altså musikk og musiseringsformer som kan fungere sosialt i brukssituasjonar som er aktuelle i musikkterapien. Undervisning i emnet gjev eit fundament knytt til musikk, gjennom forståing av grunnleggjande musikkteori og oppøving av praktisk musikkdugleik.
Emnet inneheld komponentane: Høyrelære/satslære, Bruksinstrument, Seminar i afrikansk musikk, Vekeskurs i norsk folkemusikk og deltaking på klassiske Korprosjekt ved Griegakademiet. Kursa, særleg dei to første, skal sjåast i samanheng med andre musikkfaglege og metodiske emne i musikkterapistudiet, og med praksis.
Høyrelære/satslære
Innhaldskomponentar i kurset i høyrelære/satslære er: kunnskap om toneartar, skalaer og harmonikk, transkripsjon av melodi, rytme og harmonisk skjema i enkeltlåtar (såkalla "plukking" av låtar), og arrangering for to, tre og fire stemmer, i relevante genre. Kurset blir undervist i grupper på maksimum åtte studentar.
Bruksinstrument
Bruksinstrument skal vere eit aktuelt akkompagnementsinstrument, vanlegvis piano eller gitar. Studentar som beherskar begge desse instrumenta godt kan i samråd med studiet velje anna instrument, der trekkspel, slagverk og song vil vere aktuelle alternativ. Studenten bør utvikle dugleik på følgjande område: Besifringsspel og bladspel (på gitar eventuelt spel etter tabulatur), gehørspel og transponering. I den grad det er rom for det, kan ein også arbeide med improvisasjon. Undervisninga tar særleg sikte på å setje studenten i stand til å akkompagnere song- og instrumentalaktivitetar og å forme eit musikalsk uttrykk ut frå det musikalske materialet som føreligg (sjå også emneplanane for MUTP302 og MUTP303). Kurset blir undervist i par.
Seminar i afrikansk musikk
Kurset omfattar eit seminar i afrikansk perkusjon og/eller dans.
Vekeskurs i norsk folkemusikk
Studentane får ei innføring i norsk folkemusikktradisjon ved å følgje vekeskurs i folkemusikk og folkedans ved Ole Bull Akademiet.
Korprosjekt ved Griegakademiet
Studentane får røynsle med musikkutøving i klassisk tradisjon gjennom deltaking på Griegakademiet sine korprosjekt i samarbeid med aktuelle orkester.
Læringsmål
Etter fullført kurs er det forventa at studentane har tilegna seg grunnleggjande teoretisk og praktisk dugleik i musikk, slik at dei kan nyttiggjere seg undervisninga på andre musikkrelaterte emne i studiet, kan delta musikalsk i praksisundervisninga på studiet og kvalifisere seg til å engasjere menneske i helsefremjande musikalsk praksis.
Tilrådde forkunnskapar inkluderer teoretisk og praktisk dugleik i musikk minimum tilsvarande godt avgangsnivå for musikklinje på vidaregåande skule. Praktisk dugleik i musikk må omfatte hovudinstrumentdugleik og bruksmusikkompetanse på eit akkompagnementsinstrument. Breidde i høve til (bi)instrument og sjangerkunnskap er ein fordel.
Undervisninga inkluderer førelesingar, gruppeoppgåver og aktiv musisering. Arbeid med emnet krev aktiv eigeninnsats av studenten i form av øving, bruksmusikkarrangering osb.
All undervisning er obligatorisk og omfattar: Kurs i bruksinstrument (blir undervist i par), Kurs i høyrelære/satslære, Kurs i afrikansk perkusjon og/eller dans, Vekeskurs i norsk folkemusikk og folkedans ved Ole Bull Akademiet og Deltaking i korprosjekt ved Griegakademiet. Det blir gitt munnlege og skriftlege oppgåver undervegs i semesteret. Det er ein føresetnad at alle obligatoriske aktivitetar er gjennomførte og godkjende før eksamen. Fråvær på meir enn 20 % fører normalt til tap av eksamensrett.
Eksamen omfattar dugleiksprøve på aktuelt bruksinstrument, der studenten dokumenterer tilfredsstillande musikalsk framgang, tilfredsstillande musikkteoretisk forståing, og dugleik som ville kunne fungere i ein musikkterapeutisk arbeidssituasjon.
Intern sensur. Vurderingsuttrykk: Greidd/Ikkje greidd.
Pensum er på ca. 200 sider. Eiga pensumliste blir utarbeidd. I tillegg kjem aktuelt notemateriale og sjangerinformasjon.
Det blir gjennomført evaluering i form av spørjeskjema. Ein skriftleg rapport blir utarbeidd.