Emner: NATDID202-P Naturfagsdidaktikk 2 - Høst 2014
Studiepoeng
7.5Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Begge semestre
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Emnet tek for seg sentrale utfordringar knytt til læring i naturfag og strategiar for å møte desse. Emnet tek opp bruk av dialog og utfordringar og moglegheiter knytt til bruk av praktisk arbeid i undervisning, i lys av læringssyn som vektlegg rolla til språket. Emnet tek vidare opp diskusjonar og elevaktive arbeidsmåtar knytt til formålet med opplæring i naturfag med vekt på omgrepa allmenndanning, sosiovitskapelege kontroversar, kritisk tenking, informasjonsvurdering, naturvitskapelege tenke- og arbeidsmåtar, post-akademisk vitskap og vitskapeleg argumentering.
Læringsutbyte
Studentane skal kunne
- greie ut om sentrale kjenneteikn på naturvitskapane og drøfte grunngjevingar for å inkludere desse i skolens naturfag
- greie ut om kompetansar knytt til naturvitskapeleg allmenndanning og arbeidsmåtar som kan fremme deltaking i sosiovitskapelege kontroversar, kritisk tenking, metodekompetanse og innsikt i kjenneteikna til naturvitskapane
- greie ut om betydinga av forankring, språk og praktisk arbeid for elevar si læring og drøfte ulike konsekvensar for undervisning
- leggje til rette for læring av grunnleggjande ferdigheiter og utvise reflektert bruk av praktiske arbeidsformer, dialog, argumentasjon, skriving og lesing i eiga undervisning
- analysere undervisning i lys av læringsteori og kompetansemål knytt til allmenndanning og demokratisk deltaking
- drøfte, eksemplifisere og bruke omgrep frå utvalde emne i realfagsdidaktikk i naturfag. Desse emna omfattar til dømes konstruktivisme og elevaktiv læring.
Krav til studierett
For oppstart på emnet er det krav om studierett på PPU
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Naturfagdidaktikk 18 timer forelesning
Realfagdidaktikk 10 timer forelesning
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Tre obligatoriske gruppeoppgåver knytt til dialogisk læring, allmenndanning og undervisning i kritisk vurdering (gyldig i to semester; inneverande og påfølgjande).
Bestått rettleia praksis i skolen (sjå studieplanen for detaljar).
Vurderingsformer
Skriftleg oppgåve knytt til forelesingane i realfagsdidaktikk (tel 25 % av samla karakter). Må vere bestått for å kunne bestå emnet.
Semesteroppgåve knytt til dei fem første kulepunkta under Læringsutbyte (tel 75% av samla karakter).
Karakterskala
Ved sensur av emnet vert karakterskalaen A-F nytta.
Vurderingssemester
Det er ordinær eksamen kvart semester
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og instituttet sitt kvalitetssikringssystem.
Kontaktinformasjon
Studiekonsulent for lærarutdanninga ved MN, studieveileder.laerer@mnfa.uib.no
Institutt
Institutt for fysikk og teknologi