Emner: PED211 Læring og pedagogiske prosesser - Høst 2014
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor.
Undervisningsspråk
Norsk.
Undervisningssemester
Vår.
Undervisningsstad
Bergen.
Mål og innhald
Studentane skal utvikle grunnleggjande forståing for forholdet mellom læring og opplæring i forskjellige kontekstar. Studentane skal gjera seg kjent med korleis allmenn didaktikk og læreplanteori tilbyr ulike perspektiv på dette forholdet, for slik å bli i stand til å analysere, tolke og vurdere ulike pedagogiske situasjonar og prosessar. Ein del av emnet er via spørsmål om formell og uformell vurdering, og vurderinga si rolle for læring. Studentane skal også få innsikt i korleis bruk av digitale medier kan påvirke formelle og uformelle pedagogiske situasjonar og prosessar.
Læringsutbyte
Etter fullført emne skal studenten:
Kunnskapar:
- kunne gjere greie for ulike perspektiv på forholdet mellom læring og opplæring
- ha kunnskap om ulike typar vurdering og deira tyding for læreprosessen
- kunne analysere, tolke og vurdere praktiske læringssituasjonar
- kunne problematisere forholdet mellom formell og uformell læring og opplæring i daglegliv og arbeid
- kunne vurdere korleis digitale medier kan influere pedagogiske prosesser
Ferdigheiter
- kunne kan reflektere over forholdet mellom opplæring, læring, syn på kunnskap og vurdering, og bruke dette på praktiske og teoretiske problemstillingar
- kunne finne, vurdere og referere til fagleg kunnskap i arbeidet med å drøfte problemstillingar
- kunne reflektere over eigen akademisk praksis
Generell kompetanse:
- kunne bruke faglege omgrep og teori på ein relevant måte
- kunne delta i diskusjonar med andre innanfor fagområdet
Krav til forkunnskapar
Det er eit krav at studentane har minst 45 studiepoeng pedagogikk eller tilsvarande. Det vil seia at for å kunne ta dette emnet er det ein føresetnad at studentane har PED111, PED112 og PED114, eller tilsvarande.
Krav til studierett
Emnet er ope for alle med studierett som er tatt opp på bachelorprogram i pedagogikk.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Undervisinga er lagt opp som ein kombinasjon av førelesingar, litteraturstudiar og seminar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Ingen.
Vurderingsformer
Heimeeksamen over ei veke.
Karakterskala
Ved sensur nyttast karakterskalaen A-F.
Vurderingssemester
Vår.
Litteraturliste
Litteraturen tar sikte på å dekke tema som:
- allmenn didaktikk og læreplanteori
- ulike perspektiv på læring
- digital danning og utdanning
- evaluering
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem. Evalueringa er nettbasert.
Kontaktinformasjon
For meir informasjon, ta kontakt med Informasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet på tlf.: 55 58 27 10 eller e-post: studierettleiar.psyfa@uib.no
Institutt
Institutt for pedagogikk.