Emner: PED312 Forskningsmetode - Høst 2014
Studienivå (studiesyklus)
Master.
Undervisningsspråk
Norsk.
Undervisningssemester
Vår.
Undervisningsstad
Bergen.
Mål og innhald
Metodeemnet skal sette studentane i stand til å planlegge eit sjølvstendig forskingsarbeid. I fellesdelen av emnet er målet at studentane skal tileigne seg eit vitskapsteoretisk grunnlag for å forstå ulike forskingsmetodiske tilnærmingar. Studentane skal også kunne vurdere forskingslitteratur, forskingsresultat og vere i stand til å reflektere kritisk og etisk over sentrale metodiske framgangsmåtar og fortolkingspremiss. I andre del av emnet skal studentane fordjupe seg i ein valt metodetilnærming (kvalitativ/kvantitativ). Studentane skal få djupare kjennskap til den framgangsmåten dei har valt, slik at dei er i stand til å gjennomføre og drøfte innsamling og analyse av materiale.
Læringsutbyte
Studentane skal:
- ha kunnskap om ulike vitskapelege paradigme og forklaringsmåtar
- ha kunnskap om sentrale omgrep og teoriar innanfor kvalitativ og kvantitativ metode
- ha kunnskap om forskingsetiske problemstillingar og formelle forskingsetiske prosedyrar
- ha kunnskap om det vitskapsteoretiske perspektivet og teoriane den metoderetninga dei vel å fordjupa seg i, er forankra i
- kunne drøfte forskingsetiske problemstillingar i pedagogisk forsking
- forstå, diskutere og formidle ulike vitskapelege paradigme og forklaringsmåtar
- forstå, diskutere og formidle ulike gyldigheitskrav i kvantitative og kvalitative metodetradisjonar
- kunne demonstrere praktiske ferdigheiter med konkrete metodar for datainnsamling og analyse innan den metoderetninga dei fordjupar seg i
- kunne analysere og forholde seg kritisk til ulike forskningsresultater
Krav til forkunnskapar
Ingen.
Krav til studierett
Emnet er ope for alle med studierett på masterprogrammet i pedagogikk.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Emnet kombinerer forelesingar, seminar, litteraturstudiar og praktiske øvingsoppgåver.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Ingen.
Vurderingsformer
Heimeeksamen over 10 dagar.
Karakterskala
Ved sensur av heimeeksamen nyttast karakterskalaen A-F.
Vurderingssemester
Vår.
Litteraturliste
Litteraturlista er på 1000 sider (+/- 10 %). Delar av litteraturen kan vere tilgjengeleg i form av eit kompendium. Det blir forventa at studentane gjer seg kjent med ulike søkeportalar for sjølv å kunne finne fram til anbefalt litteratur og anna relevant litteratur på internett. Litteraturen tek sikte på å dekka tema som:
- vitskapsteori
- forskingsetikk
- kvalitativ forskingsmetode
- kvantitativ forskingsmetode
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Kontaktinformasjon
For meir informasjon, ta kontakt med Informasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet på tlf.: 55 58 27 10 eller e-post: studierettleiar.psyfa@uib.no
Institutt
Institutt for pedagogikk.