Emner: PED321 Pedagogisk filosofi, IKT - Vår 2014
Studienivå (studiesyklus)
Master.
Undervisningsspråk
Norsk.
Undervisningssemester
Haust.
Undervisningsstad
Studiet er nettbasert, men i starten av kvart semester blir det vanlegvis arrangert ei samling i Bergen.
Mål og innhald
Emnet er ein vidareføring av PED111- Pedagogisk filosofi frå bachelorstudiet i pedagogikk, og gjev innsikt i pedagogisk filosofi. Det blir lagt vekt på at studentane sjølv skal ta stilling til og drøfte grunnleggande pedagogiske spørsmål og utfordringar. Studentane sin kritiske lesing av pedagogisk-filosofiske tekstar, deira aktive deltaking i nettseminar, samt deira sjølvstendige tekstproduksjon, utgjer ein vesentleg del av studiet sitt innhald.
Læringsutbyte
Studenten skal:
- ha inngåande kunnskap om og forståing for pedagogisk-filosofiske spørsmål.
- ha inngåande kunnskap om sentrale faglige omgrep og teoriar innan pedagogisk filosofi.
- kunne gjere greie for og drøfte ulike oppfatningar av utdanning, kunnskap og læring, samt forholdet mellom desse.
- kunne gjere greie for og drøfte ulike syn på forholdet mellom utdanning og samfunn.
- kunne ta stilling til og drøfte grunnleggande problem innan pedagogisk arbeid og innan pedagogikk som fag og forskingsfelt, inkludert forholdet mellom fagets praktiske og teoretiske dimensjonar.
- kunne framstille og bruke faglige omgrep og teori på en relevant måte
- beherske ulike akademiske skriftlige framstillingsmåtar
- kunne drøfte, reflektere og tenke kritisk over ulike problemstillingar og etiske utfordringar som er relevant for pedagogikk som fag.
Krav til forkunnskapar
Ingen.
Krav til studierett
Emnet er ope for alle med studierett på masterprogram i pedagogikk, IKT-basert.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Emnet kombinerer oppgåveskriving, nettbaserte seminar og rettleiing med litteraturstudiar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Det vil bli gitt obligatoriske arbeidsoppgåver undervegs i semesteret.
Vurderingsformer
Heimeeksamen over 14 dagar. I tillegg kan studentar bli trekt ut til munnleg eksamen, som blir vurdert til bestått/ikkje bestått. Dersom det blir gjennomført munnleg eksamen må begge eksamenar vere bestått for å få godkjent eksamen.
Karakterskala
Ved sensur av emnet nyttast karakterskalaen A-F.
Vurderingssemester
Haust.
Litteraturliste
Litteraturlista er på 1000 sider (+/- 10 %). Delar av litteraturen kan vere tilgjengeleg i form av eit kompendium. Litteraturen tek sikte på å dekka tema som:- pedagogikk som fag og forskingsfelt
- pedagogisk-filosofiske perspektiv på læring, kunnskap og utdanning
- pedagogikk og samfunn
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Kontaktinformasjon
For meir informasjon, ta kontakt med Informasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet på tlf.: 55 58 27 10 eller e-post: studierettleiar.psyfa@uib.no
Institutt
Institutt for pedagogikk.