Emner: PROPSY314 Intern klinisk-psykologisk opplæring - Vår 2018
Undervisningsspråk
Norsk
Mål og innhald
Mål: Emnet skal gi en praktisk innføring i psykologisk utredning og behandling av psykiske lidingar hos klientar. Emnet går over 8. 9. og 10. semester med 6 studiepoeng per semester.
Innhald: Studentane får gjennom dette emnet en innføring i utøvinga av rollen som klinisk psykolog, og i praktisk bruk av forskningsbasert kunnskap knytt til klientars behov. Etisk refleksjon knytte til psykologrollen og respektfull kommunikasjon med klientar blir sterkt vektlagt. Emnet knytt seg opp til undervisninga i emne PROPSY311, PROPSY312 og PROPSY313.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse
Kunnskaper
Studenten kan:
- Begrepssette og analysere klientars behov for psykologisk behandling
- Reflektere over bruk av forskningsbasert kunnskap i psykologisk utredning og behandling
- Planlegge og utføre intervensjonar for behandling og førebygging tilpassa den enkelte klients vanskar, ressursar, livsfase og sosiokulturelle kontekst.
- Analysere etiske dilemma i psykologisk behandling.
Ferdigheter
Studenten kan:.
- Utrede klientars vanskar og ressursar og utarbeide en kasusformulering med henblikk på behandlingsplan.
- Behandle lettare psykiske lidingar under kompetent rettleiing.
- Anvende forskningsbasert klinisk-psykologisk kunnskap for å forstå klientars problem og sikre best mulig behandlingsutbytte
- Vurdere hjelpetiltak ved risiko for sjølvmord, sjølvskade og psykose.
- Føre journal og dokumentere behandlinga i tråd med god fagetikk og gjeldande lover og forskrifter
- Nytte systematisk tilbakemelding frå klientar for å optimalisere behandlingsutbytte og førebygge forverring
Generell kompetanse
Studenten:
- Innehar etisk og kunnskapsbasert refleksivitet over rollen og forpliktelsene knytt til arbeidet som psykolog
- Utviser sjølvstende i klinisk-psykologisk arbeid
- Utviser evne til å gjøre hensiktsmessige val i den klinisk-psykologisk arbeidssituasjon
- Utviser forståing av klinisk problematikk
- Kan fremme klientens kommunikasjon, ha styring i terapisituasjonen, fange opp viktig utvikling i terapien, forstå når klientens utsegn er relevante for problemet og styrke klientens mestring og kompetanse
- Kan gi en faglig presentasjon av sitt klientarbeid
- Utviser trygghet i rollen som terapeut, fremstår komfortabel i terapisituasjonen, kan eksponere seg sjølv, søke tilbakemelding og kan forholda seg konstruktivt til tilbakemeldingar, kan utvise omsorg for klienten og overhalde rollegrenser
Krav til forkunnskapar
Bestått alle forutgående emner i studieløpet: PROPSY301-PROPSY310.
Krav til studierett
Emnet er reservert for studentar på profesjonsstudiet i psykologi.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Studentane har sin praksisplass på en av instituttets tre poliklinikkar: Psykologisk poliklinikk for barn og ungdom, Psykologisk poliklinikk for unge og vaksne eller Psykologisk poliklinikk for vaksne og eldre.
Undervisninga består av:
- Rettleiinga i grupper beståande av fire studentar
- Klinisk pasientarbeid
- Problembasert læring
6-10 timar undervisning per veke, i 54 veker.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Aktiv deltaking og frammøte i rettleiingssteam beståande av fire studentar og ledet av internpraksis rettleiar over tre terminar
Godkjenning av følgjene praksisrelaterte arbeidsoppgåver:
- Teori/litteraturpresentasjon (innan slutten av 2. termin)
- Presentasjon av etisk problemstilling (innan slutten av 2. termin)
- Presentasjon av terapeutisk utfordring(innan slutten av 3. termin)
- Staffpresentasjon (innan slutten av 3. termin)
Om ikkje særskilte forhold ved pasientsakene tilseier det, skal studentane ha utført behandling av minst to pasientar, og totalt må minst 30 timer rettleia psykologisk behandling være gjennomført i løpet av internpraksis før den kan godkjennas. Deloppgåver som inngår i desse behandlingane er følgjande:
- Opplæring i bruk av elektronisk journalsystem
- Opplæring i bruk av lyd/videopptak i behandling
- Behandlingsstart og kontaktetablering
- Journalføring
- Utreiing
- Behandlingsplan/kasusformulering
- Behandling
- Avslutning
Obligatoriske undervisningsaktivitetar og arbeidskrav må være godkjent før emnet vurderas som bestått/ikkje bestått.
Vurderingsformer
I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer: Mappevurdering. I denne inngår følgjande element:
- Rettleiar sin dokumentasjon av studentens erfaringsområde og arbeidsoppgåver
- Rettleiar sin vurdering av studentens psykologfaglig kompetanse i møtet med pasientar
- Rettleiar sin vurdering av studentens fungering i forhold til alminnelige pliktar i poliklinikken
Mappa vurderas som bestått/ikkje bestått. Vurderinga vært gjennomført over tre semester. Godkjenning av internpraksis etter avbrot eller forsinkelser i gjennomføringa kan vurderas ved søknad. Alle element i mappa må være bestått for at mappa skal være bestått.
Karakterskala
Bestått/ikkje bestått
Litteraturliste
Videoframvisning, tilrådde vevsider
Emneevaluering
Emnet evaluerast kvart 3 år. Studentane skal evaluere om undervisninga har vært til hjelp til å oppnå de spesifikke kunnskaps og ferdighetsmål som inngår i dette emnet.
Emneansvarleg
Institutt for klinisk psykologi
Kontaktinformasjon
For mer informasjon, ta kontakt med studierettleiar/informasjonssenter: tlf 55 58 27 10 studierettleiar.psyfa@uib.no