Emner: PSYK207 Læring og atferdspsykologi - Vår 2014
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor
Undervisningsspråk
Norsk (Noen emner kan bli undervist på engelsk)
Undervisningssemester
Haust
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Emnet skal gje studentane kunnskap om grunnleggande metodar og prosedyrar innanfor åtferdspsykologi, eksperimentelle studiar frå grunnforsking, kunnskap om opphavet til kjende teoriar om læring, grunnleggande omgrep og bruk av disse, moderne teoretiske og empiriske bidrag og nytta metodar og kunnskapar innan anvendt psykologi.
Læringsutbyte
Kunnskapar
Etter fullførd emne skal kandidaten ha tilegna seg kunnskap om og kunne drøfte teoriar og empiriske funn, sentrale læringsprosedyrar og omgrep knytt til:
- Habituering/dishabituering og sensitivisering
- Klassisk betinging
- Instrumentell (operant) betinging
- Studiar om sjølvkontroll
- Sosial kognitiv læringsteori
- Relevante eksperimentelle studiar med bruk av dyr i laboratorium
- Læringspsykologiske bidrag til forståinga av menneskelege fenomen innan:
- avhengigheit
- helse og åtferd
- stress og stressreaksjonar
- åtferdsvanskar og endring av disse
- lært hjelpeløyse og depresjon
- Bruk av læringspsykologi i relasjon til nytta område som høyrer til kvardagslivets psykologi (oppfostring, probemløysingsstrategiar i kvardagslivet, "gode vanar", endring av åtferd, endring av helseåtferd m.m.)
Ferdigheiter
Etter fullførd emne skal kandidaten kunne:
- Drøfte sentrale modellar og prinsipp for læring, både hos dyr og menneske
- Forstå kva for rolle læring har for individets fungering i eit miljø og kva som påverkar og endrar åtferd
- Greie ut om korleis grunnleggande prinsipp innanfor læringspsykologien kan nyttas for å forstå åtferd hos menneske
- Ha kunnskap om kva som kan gjerast for å endre og oppretthalde åtferd hos dyr og menneske
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal kandidaten kunne:
- Bruke modellar og prinsipp innanfor læringspsykologien til å gjere åtferdsanalyse og nyttiggjere dette i arbeidslivet og i vidare utdanning
- Analysere menneskeleg samspill med omgivnadene
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Det er tilrådd at studentane har kunnskap i psykologi tilsvarande førsteårsstudiet i psykologi. Kjennskap til læringspsykologi og biologisk psykologi er ein føremon ved deltaking på emne.
Krav til studierett
Emnet krev studierett på eit av følgjande studieprogram:
- Bachelorprogrammet i generell psykologi
- Bachelorprogrammet i arbeids- og organisasjonspsykologi
- Bachelorprogrammet i kognitiv vitenskap
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Dei spesifikke måla kan bli nådd gjennom deltaking i førelesingar og seminar, sjølvstudium og samarbeid med medstudentar. Samla undervisning utgjer 34 timar delt mellom nøkkelførelesingar og seminar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Det er 3 obligatoriske fleirvalsprøver om klassisk og instrumentell betinging fordelt over semesteret. Kvar prøve har eit omfang på 60 minutt. 2 skriftlege rapportar skal leverast og godkjennast. Obligatoriske krav må vere godkjent før ein kan ta eksamen i emnet.
Dei fem obligatoriske aktivitetane er gyldig i 3 semestre (det semesteret ein gjennomfører aktivitetane og dei to påfølgande semestra).
Vurderingsformer
4 timars skuleeksamen der kandidatane svarer på to av tre oppgåver.
Karakterskala
Ved sensur av emnet nyttast karakterskalaen A-F.
Litteraturliste
Anbefalt litteratur er satt saman av omlag 1000 sider fordelt på bøker og artikkelsamling.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Kontaktinformasjon
For meir informasjon, ta kontakt med Informasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet på tlf.: 55 58 27 10 eller e-post: studierettleiar.psyfa@uib.no