Emner: SPED100 Innføring i spesialpedagogikk - Vår 2018
Studiepoeng, omfang
15 studiepoeng
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor
Fulltid/deltid
Fulltid
Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Haust
Mål og innhald
Målsetjinga for emnet er å gje ei brei innføring i det spesialpedagogiske fagfeltet og gje studentane kunnskap om og forståing for spesialpedagogikken sitt virkeområde.
Det blir fokusert på å gje studentane innsikt i spesialpedagogikken si forankring i samfunnet og korleis dette har endra seg i eit historisk perspektiv. Emnet skal vidare gje studentane kunnskap om ulike tilstandar som gir læringsutfordringar. Med utgangspunkt i barnehagen og grunnopplæringa sitt mandat vil det og verta fokusert på å gje studentane innsikt i sentrale omgrep som normalisering, førebygging, tidleg innsats, inkludering og tilpassa opplæring, både på individ og systemnivå. Studentane vil også få innsikt i lovverk og sentrale styringsdokument med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten...
- har kunnskap om barn og unge med særskilde opplæringsbehov, og korleis samfunnet historisk sett har tilnærma seg desse gruppene.
- har kjennskap til sentrale lovverk og relevante styringsdokumenter for barn og unge med særskilde opplæringsbehov.
- har kunnskap om ulike former for lærevanskar.
- har kunnskap om kva som utløyser retten til spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning
- har kjennskap til ulike former for tilrettelegging av læringsaktivitetar for barn og unge med ulike læreføresetnader.
Ferdigheiter
Studenten ..
- kan identifisere etiske problemstillingar knytt til sentrale omgrep innanfor tilpassa opplæring og spesialundervisning
- kan gjennomføre litteratursøk og sette seg inn i faglitteratur med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet
- kan gjere greie for omgrepa spesialpedagogikk, spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning
- Kan gjere greie for fagfelta si historiske utvikling og eigenart
Generell kompetanse
Studenten ..
- kan kritisk reflektere over faglege, danningsteoretiske og utdanningspolitiske spørsmål med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet.
- kan formidle og kommunisere spesialpedagogiske problemstillingar på ein fagleg måte.
Krav til studierett
Opptak på bachelor i spesialpedagogikk
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Førelesingar og seminar
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Deltaking på seminargruppe er obligatorisk.
Oppmøte på seminarane må vere godkjent før studentar kan ta eksamen i emnet.
Vurderingsformer
Heimeeksamen over 10 dagar, 3000 ord.
Karakterskala
A-F
Vurderingssemester
Haust og vår
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.12. for vårsemesteret.
Emneevaluering
Emnet vert evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Institutt for pedagogikk
Emneansvarleg
Institutt for pedagogikk
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet
Kontaktinformasjon
mailto:Studierettleiar.psyfa@uib.nomailto:Studierettleiar.psyfa@uib.noStudierettleiar.psyfa@uib.no
Tlf 55 58 27 10