Undervisninga har fem mål: Studentane skal få: (1) god kunnskap om kulturminne i høve til landskap frå ulike periodar, (2) innsikt i dei mest sentrale metodane for å påvise, datere og tolke dei, (3) innsikt i lovrelatert vern/forvaltning og sjå det i lys av verneteori og verneideologi, (4) Innsikt i korleis ein formidlar fagkunnskapen til eit allment publikum og (5) røynsle med å arbeide i grupper.
Det er ei målsetting at studiet skal gi kunnskap om forvaltning av kulturminna. Det inneber samtidig at vern blir relatert til overordna verneteori. I tillegg inneber det at fagkunnskapen kontinuerlig må formidlast til eit breitt publikum.
Studiet er bygd opp kring dei sentrale elementa - natur, kultur og forvaltninga av kulturminne og kulturlandskap og formidling av kunnskapen om kulturminna. Emnet tar opp tilhøvet mellom menneske og dei landskap dei levde i førhistorisk tid og mellomalder. Emnet femner om teori som tek opp omgrep og ulike synsmåtar på landskap og dessutan empiri kring landskap og kulturminne frå både jeger-sankarsamfunn, tidlige jordbrukssamfunn og frå jarnalder og mellomalder. Ein tek også opp korleis fagkunnskapen om desse emna skal formidlast til eit allment publikum.
Etter fullført emne skal studenten kunne/vise følgjande:
Kunnskap
Studenten skal få fordjupa kunnskapar om kulturminne i høve til landskap frå ulike periodar, kunnskap om dei mest sentrale metodane for å påvise, datere og tolke dei, kunnskap om lovrelatert vern/forvaltning og i å sjå det i lys av verneteori og verneideologi, og kunnskap om korleis ein formidlar fagkunnskapen.
Ferdigheiter
Studenten skal ha innsikt i korleis ulike typar landskap har vore utnytta og forstått til ulik tider, innsikt i den politiske og praktiske bakgrunnen for kulturminneloven og korleis den praktiserast i dag, innsikt i ulike verneteoriar og ideologiar og bruk av ulike formidlingsmetodar.
Generell kompetanse
Studenten har generell innsikt i emnet, har røynsle med analyse av forholdet mellom kulturminne og landskap, har røynsle med formidling av kunnskapen til eit allment publikum, og har røynsle med å arbeide i grupper.