Studieprogram: BAPS-SPED Bachelorprogram i spesialpedagogikk - Vår 2017




Namn på grad

Bachelor i spesialpedagogikk

Omfang og studiepoeng

180 studiepoeng

Fulltid/deltid

Fulltid

Undervisningsspråk

Norsk

Studiestart - semester

Haust

Mål og innhald

Bachelorprogram i spesialpedagogikk ved Universitetet i Bergen byggjer på fagområda pedagogikk, spesialpedagogikk, utviklingspsykologi, læringspsykologi og logopedi, for å gje eit bredt fagleg fundament for å kunne arbeide systemretta og individorientert med tenester for personar med ulike føresetnader for læring. Som sjølvstendig utdanning skal eit bachelorprogram i spesialpedagogikk også kunne kvalifisere til å gå inn i spesialpedagogiske arbeidsoppgåver i barnehage, skule og andre læringsarenaer. Studieprogrammet gir kompetanse til å vurdere kartleggingsinstrument som inngår i spesialpedagogisk verksemd. Gjennom studiet får kandidatane kunnskap om lovverk og andre styringsdokument som regulerer det spesialpedagogiske arbeidet. Studieprogrammet skal også kunne gje grunnlag for vidare spesialisering (mastergrad).

Studiet skal, gjennom å utnytte forsking og ekspertise på feltet, formidle forståing for normalitet og avvik i læringsprosessar, gje forståing for kartlegging av ulike læringsføresetnader, forberede for praktisk spesialpedagogisk verksemd på individ og systemnivå gjennom profesjonelt samarbeid. Studiet har som mål å gje studentane innsikt i korleis faget utviklar seg og korleis dei på ein profesjonell måte kan bidra til vidareutvikling av spesialpedagogisk praksis.

 

I starten av studiet blir det lagt vekt på å gje studentane grunnleggande kjennskap til ulike delar av det spesialpedagogiske kunnskapsfeltet; generell utviklingspsykologi og språkutvikling; ulike perspektiv på læring; normalitet, variasjon og ulike føresetnader for læring; testteori og forskingsmetode. Siste halvdel av studiet er spesialisering mot logopedi, pedagogikk eller psykologi, samt profesjonskunnskap og bacheloroppgåve. 100 timars praksis vert integrert i studiet og arbeids- og vurderingsformene vil reflektere både praktisk og teoretisk tilnærming.

 

Læringsutbyte

Kandidaten skal ved avslutta program ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

 

Kunnskapar

Kandidaten ..

 

Ferdigheiter

Kandidaten ..

 

Generell kompetanse

Kandidaten ..

Opptakskrav

Generell studiekompetanseI tillegg må du levere gyldig https://www.politi.no/tjenester/politiattest/politiattest ved semesterstart.

Tilrådde forkunnskapar

Studiekompetanse

Innføringsemne

Ex.phil. (10 stp)

SPED100 Innføring i spesialpedagogikk (15 stp)

Obligatoriske emne

PSYK114 Utviklings, kognitiv og biologisk psykologi (15 stp)

PED112 Pedagogiske perspektiv på læring (15 stp)

SPED101 Lingvistikk, fonetikk og språkutvikling (15 stp)

SPED102 Testteori, normalitet og variasjon i logopedi og spesialpedagogikk (15 stp)

PSYK207 Læring og atferdspsykologi (15 stp)

PSYK202 Metode (15 stp)

SPED200 Profesjonsdanning - system, lovverk og etikk (15 stp)

SPED250 Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk (15 stp)

SPED211 Lese- og skrivevanskar (5 stp)

Spesialisering

Studiet gjer ei spesialisering i spesialpedagogikk, som består av desse emna:

SPED101

SPED102

SPED200

SPED250

PSYK202

SPED211

Eitt av emna PED112, PSYK114, PSYK207

Tilrådde valemne

Programmet har 30 studiepoeng valfrie emne. Desse kan i prinsippet fyllast med alle typar godkjend høgare utdanning som ikkje overlappar med det som er obligatorisk i graden. Det vert tilrådd emne innanfor psykologi, helsefag, logopedi eller pedagogikk.

Rekkefølgje for emne i studiet

1. semester:

SPED100 (15stp) Innføring i spesialpedagogikk

PED112 (15 stp) Pedagogiske perspektiv på læring

 

2. semester:

SPED101 (15 stp) Lingvistikk, fonetikk og språkutvikling

PSYK114 (15 stp) Utviklings, kognitiv og biologisk psykologi

 

3. semester:

SPED102 (15 stp) Testteori, normalitet og variasjon i logopedi og spesialpedagogikk

PSYK207 (15 stp) Læring og atferdspsykologi

 

4. semester:

EXPHIL-PSSEM/EXPHIL-PSEKS (10 stp)

PSYK202 (15 stp) Metode

SPED211 (5 stp) Lese- og skrivevanskar

 

5. semester:
SPED200 (15 stp) Profesjonsdanning; system, lovverk og etikk
SPED250 (15 stp) Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk

 

6. semester:

Valemne (30 stp)

Tilrådd

LOGO220 (15 stp) Innføring i logopedi

Og/eller

Emne innan pedagogikk

Og/eller

Emne innan psykologi

Delstudium i utlandet

Det er i dag mange alternativ for dei som ønskjer å ta deler av bachelorutdanninga i eit anna land. Det er lagt opp til at utveksling kan skje i det 6. semesteret, som er det semesteret ein kan ta valfrie emne. Universitetet i Bergen har mange utvekslingsavtaler, både i og utanfor Europa.

 

Undervisningsmetodar

Undervisninga vert normalt sett saman av førelesingar og seminarundervisning i mindre grupper, og det vert lagt vekt på studentaktive læringsformer, mellom anna bruk av digitale læringsressursar, problembasert læring (PBL) og tilbakemelding på skriftlege arbeid undervegs i studiet. I tillegg inngår det ein praksisdel, der studenten skal observere og sjølv utøve spesialpedagogisk arbeid.

Vurderingsformer

Emna som inngår i studieløpet nyttar ulike kombinasjonar av vurderingsformer. Sjå dei enkelte emnebeskrivelsane for nærare detaljar om vurderingsform.

Karakterskala

Emna som inngår i det tilrådde studieløpet vert karaktersett med bokstavkarakterar (A-F)

 

Vitnemål og vitnemålstillegg

Vitnemål blir skrive ut etter at graden er fullført.

Grunnlag for vidare studium

Fullført bachelorgrad i spesialpedagogikk kvalifiserer for opptak til masterstudium i pedagogikk ved UiB. Studiet kan òg kvalifisere for opptak til andre masterstudium ved Det psykologiske fakultet.

Føresett at obligatoriske logopediemne vert tatt som valemne, kan studentar med bachelor i spesialpedagogikk vere kvalifisert til opptak for master i logopedi ved UiB.

 

Studiet kan kvalifisere for opptak til master i spesialpedagogikk ved andre lærestader.

Relevans for arbeidsliv

Ein bachelor i spesialpedagogikk gir moglegheit for jobb i område der kompetanse innan læring og utvikling er relevant. Kandidaten har ikkje formell undervisningskompetanse, men kan arbeide i ulike typar assistentstillingar i barnehage, skole, SFO, omsorgsboligar osb. Andre aktuelle arbeidsarenaer kan være kriminal- og rusomsorg, helse- og sosialsektoren, arbeidsinkludering, kultursektoren eller velferdsforvaltninga.

Evaluering

Bachelorprogrammet blir kontinuerleg evaluert i tråd med retningslinene for kvalitetssikring ved UiB. Emne- og programevalueringar finn ein på kvalitetsbasen.uib.no. I tillegg vil programmet fylgje Det psykologiske fakultet sine retningslinjer for deltakande evaluering.

Skikkavurdering og autorisasjon

Søkere til utdanninger hvor studenter kan komme i kontakt med mindreårige som del av klinisk undervisning eller praksisstudier, skal legge frem politiattest som nevnt i politiregisterloven § 39 første ledd i forbindelse med opptak.

 

Studenter på bachelorprogrammet i spesialpedagogikk skal skikkethetsvurderes under hele studiet, jf. forskrift om skikkethetsvurdering i høyere utdanning.

Programansvarleg

Institutt for pedagogikk

Administrativt ansvarleg

Det psykologiske fakultet

Kontaktinformasjon

mailto:studierettleiar.psyfa@uib.no

mailto:studierettleiar.psyfa@uib.nostudierettleiar.psyfa@uib.no

Tlf 55 58 27 10