Emner: DIDAFRAN2 Fransk didaktikk 2 - Vår 2017
Studiepoeng
7.5Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor eller master
Undervisningsspråk
Fransk og norsk
Undervisningssemester
Vår
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Fagdidaktikk i fransk inngår som ein del av universitetet sin fransklærarutdanning. Sentralt i studiet er spørsmål knytte til kompetanseutvikling i fransk og til utvikling av fagdidaktisk refleksjon og handling.
Eit grunnleggjande spørsmål er korleis franskfagleg kunnskap kan verta utvikla og relatert til det å vere fransklærar. Særs viktig er det å utvikle forståing for korleis eigen språkkompetanse, innsikt i språket og innsikt i eigne læringsprosessar kan vere bidrag i arbeidet med å leggje til rette for elevane si språklæring.
Når det er mogleg, er studiet organisert slik at noko av undervisninga er tilbod på tvers av språkfaga for å understreke ein kunnskapsteoretisk samanheng og danningsmålsetjingar som er felles for språkfaga i skolen.
Studiet består av fire målområde:
- Faget sin eigenart og utvikling
- Teoriar om tekst, kommunikasjon og språklæring
- Tilrettelegging for fransklæring og utvikling av elevane si innsikt i eiga læring
- Lærarstøtte og vurdering
Læringsutbyte
Gjennom studiet skal studentane utvikle innsikt i franskfaget sitt kultur- og danningspotensiale og kunne gjere greie for faget si utforming og samfunnsmessige grunngjeving både historisk og i eit samtidsperspektiv. Dei skal setje seg inn i teoriar om tekst, kommunikasjon og språklæring og kunne bruke desse i arbeidet med å fremje alle elevane si læring i fransk.
Studentane skal:
- kunne vurdere franskundervisning med omsyn til nasjonale læreplanar og elevane sine ulike læringsmåtar.
- skal utvikle evne til å planleggje og gjennomføre tilrettelegging av læringssituasjonar som er formålstenlege for den einskilde elev si språklæring og dei måla som er nedfelte i læreplanane.
- utvikle evne til å støtte elevane i deira arbeid med å lære fransk og lære å lære.
- kunne vurdere elevane si læring i fransk både med omsyn til prosess og sluttkompetanse.
- vidareutvikle evne til å reflektere over og vurdere eiga undervisning for å kunne fornye og utvikle den fagdidaktiske kompetansen i fransk, irekna den digitale kompetansen.
- kunne uttrykkje seg munnleg og skriftleg på fransk innan fagfeltet.
Krav til forkunnskapar
Fagdidaktikk i fransk byggjer på Fagdidaktikk i fransk 1 Didafran1 (+ ein bachelorgrad der fransk inngår på minst 100-nivå.)
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Opptak til 1-årig praktisk-pedagogisk utdanning ved Universitetet i Bergen.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
- om lag 24 timar førelesingar
- Rettleiing og skolebesøk
Undervisninga er både virtuell og ansikt til ansikt.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
For å kunne gå opp til eksamen må studentane innan fastsette tidsfristar:
- ha teke aktivt del i ein forumsdiskusjon på nettet der sentrale fagdidaktiske spørsmål vert drøfta i lys av eigne praksiserfaringar og fagdidaktisk teori
- ha publisert praksisloggar i praksisperioden
- ha delteke i eit etterarbeid knytt til avtalt tema.
- pensumlista skal godkjennast av faglærar innan et fastsett tidspunkt
Det er obligatorisk frammøte på minst 75% av undervisningane , og organiseringa av undervisninga har dette som utgangspunkt.
Vurderingsformer
Eksamensforma er en rettleidd prosjektoppgåveeller ein munnleg eksamen med utgangspunkt i digital prosessmappe. Eksamensspråk er norsk eller fransk.
Prosjektoppgåva skal ha eit omfang på ca 5000 ord, litteraturliste og vedlegg ikkje medrekna.
Den munnlege eksamen varar om lag 30 minutt.
Hjelpemiddel til eksamen
Karakterskala
Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F, der F er stryk.
Vurderingssemester
Litteraturliste
Pensum er på 375 sider av normal vanskegrad. Av desse er eit utval sider sams for alle språkfaga. Resten er fagspesifikk. Av dette skal studenten foreslå eit visst tal sider i samråd med faglærar. Pensumlista skal godkjennast av faglærar innan et fastsett tidspunkt.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med instituttet sine retningsliner og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
Kontaktinformasjon
mailto:studieveileder@if.uib.nomailto:studieveileder@if.uib.nomailto:studieveileder@if.uib.nostudieveileder@if.uib.no