Emner: ILPRA102 Andre praksisperiode - Høst 2017




Undervisningsspråk

Norsk

Mål og innhald

Praksis inneber rettleia undervisning i skulen og er knytt til pedagogikk- og fagdidaktikkemne. Praksis inneber normalt både observasjon av undervisning, undervisning åleine og i samarbeid med medstudent, samt deltaking i andre skulerelevante aktivitetar. Studentane skal lære å planlegge og gjennomføre gode lærings- og undervisningssituasjonar og vurdere slike. Gjennom periodane med praksis skal studentane også få ei heilskapleg forståing av lærarprofesjonen og utvikle eit medvit rundt yrkesetiske problemstillingar.

Læringsutbyte

Kandidaten skal etter å ha fullført praksis ha følgjande samla læringsutbyte i form av kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse.

Studenten skal kunne
- greie ut om overordna målsetningar og danningstenking for sine skulefag og for skolen som heilskap og handle ut frå slik innsikt.

- ta i bruk sentrale profesjonsfaglege omgrep og målsettingar i læreplanane i analyserende samtaler om eigne elevar og praksisar i klasserommet.

- identifisere og beskrive arbeidsoppgåver som er knytt til lærarprofesjonen utover det å planlegge og gjennomføre undervisning og etterarbeid.

- demonstrere sentral kunnskap om skulens sentrale og lokale styringsdokument, reglement og ordningar med relevans for undervisning, klasseleiing og samarbeid med andre i skulesamfunnet i praksisperioden.

- kommunisere med elevane inn mot deira nivå både generelt, om fagstoffet og om deira læring.

- praktisere god klasseleiing, bidra til å skape eit godt læringsmiljø i klassen og arbeide med å fremme elevane sine læringsstrategiar.

- legge til rette for undervisningssituasjonar tilpassa ulike elevgrupper sine interesser og faglege nivå slik at dei fleste kan delta og erfare element av mestring.

- planlegge undervisninga, enkelttimar og lengre periodar, med eiga formulering av læringsmål for økten(e) og påpeiking av korleis ulike aktivitetar kan fremme kognitiv og språkleg aktivitet hos elevane.

- legge fram fagstoff, i små og store grupper, på ein innsiktsfull, oversiktleg og engasjerande måte, der ein tar omsyn til elevane sine forkunnskapar og interesseområde.

- bruke eit repertoar av arbeidsmåtar og teknikkar som er tilpassa faget si eigenart og elevane sine føresetnader, og velje hjelpemiddel og læremiddel på ein innsiktsfull måte.

- rettleie og vurdere skulearbeid ut frå fagleg, fagdidaktisk og pedagogisk innsikt, formulerte vurderingskriterium og elevane sine utfordringar, faglege interesser, motivasjon, læringsstrategiar, arbeidsvanar og mål.

ta omsyn til og vise respekt for integriteten til den enkelte elev, dei føresete og andre samarbeidspartar.

- samarbeide konstruktivt med rettleiarar, kollegaer og medstudentar i formelle og uformelle fora om elevers situasjon og læring.

- utvikle og forbetre eiga undervisning over tid på bakgrunn av kritisk refleksjon over eigne kunnskapar, eigne erfaringar og innspel frå kollegaer og rettleiarar.

- reflektere kritisk over yrkesetiske problemstillingar og behovet for utvikling og endring i skulen.

Krav til forkunnskapar

Første praksisperiode må være greidd før studenten kan byrje på andre praksisperiode. Viser dessutan til reglement for praksis og eksamen, samt gjeldande studieplan for eittårig praktisk-pedagogisk utdanning.

Krav til studierett

Studenten må vere teken opp på 5-årig lektorutdanning.

Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning

Praksis

- Undervisningspraksis ca 60 timar i 7-8 veker (observasjon/individuell/par)

- Rettleiing

- Deltaking i relevante aktivitetar på skulen og universitetet

Obligatorisk undervisningsaktivitet

100% obligatorisk deltaking

Praksislogg skal vere utfylt med dokumentasjon på at minst 5 av 7 loggaktivitetar er gjennomført i løpet av 1. og 2. praksisperiode (ILPRA101 og ILPRA102).

Vurderingsformer

Kvar praksisperiode vert vurdert med karakter greidd/ikkje greidd.

Karakterskala

Praksis vert vurdert som greidd/ikkje greidd.

Kontaktinformasjon

post@psypp.uib.no