Emner: TPBAPROSJ Prosjektoppgave - Høst 2017




Studiepoeng

10.0

Undervisningsspråk

Norsk

Undervisningssemester

5. og 6. semester

Mål og innhald

Prosjektoppgaven i bachelorprogrammet i tannpleie består av 4 deler:

Del 1: Medisinsk statistikk (integrert under samfunnsodontologi, se egen beskrivelse)

Del 2: Kurs i akademisk skriving m/bibliotekkurs

Del 3: Rapport fra praksisstudiet (rapportskriving og presentasjon)

Del 4: Prosjektoppgaven

 

Prosjektoppgaven skrives med utgangspunkt i eget forskningsprosjekt, litteraturstudier eller i kasuistikk.

Læringsutbyte

Kunnskaper

Studenten skal kunne

 

 

Ferdigheter

Studenten skal kunne

 

Generell kompetanse

Studenten skal kunne erkjenne at økt kunnskap om forskning og forskningsmetoder fører til mer kritisk og differensierte holdninger til ulike deler av forskningen og bidrar til å sikre allmennhetens kunnskapsplattform. Forskningsbasert kunnskap er avgjørende for å kunne treffer forsvarlige beslutninger og fremme velfunderte forslag. Dette vil motvirke at enkelte aktører oppnår kunnskapsmonopol.

Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning

Det skrives veiledningskontrakt mellom student(er) og veileder. Prosjektoppgaven presenteres for medstudenter, lærere og eventuelt inviterte gjester muntlig i slutten av 6. semester. Oppgavens tittel føres inn i studentens vitnemål.

Vurderingsformer

Prosjektoppgaven har reglementsmessig status som eksamen.

Karakterskala

Bestått/ikke bestått

Emneevaluering

Skriftlig evaluering via Mi side.

Kontaktinformasjon

studie@iko.uib.no

Institutt

Institutt for klinisk odontologi