Emner: DIDAFRAN1 Franskdidaktikk 1 - Høst 2017
Studiepoeng
7.5Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor eller master
Undervisningsspråk
Fransk og norsk
Undervisningssemester
Haust
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Fagdidaktikk i fransk inngår som ein del av universitetet si fransklærarutdanning. Sentralt i studiet er spørsmål knytte til kompetanseutvikling i fransk og til utvikling av fagdidaktisk refleksjon og handling.
Eit grunnleggjande spørsmål er korleis franskfagleg kunnskap kan verta utvikla og relatert til det å vere fransklærar. Særs viktig er det å utvikle forståing for korleis eigen språkkompetanse, innsikt i språket og innsikt i eigne læringsprosessar kan vere bidrag i arbeidet med å leggje til rette for elevane si språklæring.
Studiet er organisert slik at noko av undervisninga er tilbod på tvers av språkfaga for å understreke ein kunnskaps-teoretisk samanheng og danningsmålsetjingar som er felles for språkfaga i skolen.
Studiet består av fire målområde:
- Faget si legitimering i skolen i dag
- Teoriar om språklæring
- Tilrettelegging for fransklæring
- Rettleiing og vurdering
Læringsutbyte
Gjennom studiet skal studentane utvikle innsikt i franskfaget sitt kultur- og danningspotensial og kunne gjere greie for faget si utforming og samfunnsmessige grunngjevingar i skolen i dag. Dei skal setje seg inn i teoriar om språklæring og kunne buke desse i arbeidet med elevane si læring i fransk. Dei skal vere i stand til å undersøkje elevane si fransklæring og vilkår for fransklæring i skolen.
Studentane skal:
- ha kunnskap om vilkår for læring og kompetanseutvikling i fransk,
- kunne undersøkje og drøfte fransklæring i lys av kunnskap innanfor dei franskfaglege disiplinane (språk, litteratur, kultur og fagdidaktikk) og teoriar om innovasjon, og presentere refleksjon over dette skriftleg og munnleg,
- utvikle evna til å rettleie elevane i deira læringsprosessar på grunnlag av teoriar om språk, tekst, kultur og framandspråksutvikling, og kunne vurdere elevane sitt læringsutbytte,
- utvikle evna til å reflektere over og vurdere eiga undervisning for å kunne fornye og utvikle den fagdidaktiske kompetansen i fransk, irekna den digitale kompetansen.
- vurdere læremiddel og arbeidsformer i franskfaget i relasjon til læreplanen for faget, og kunne grunngi val og vurderingar ut frå eige fagsyn og praksisteori.
- kunne uttrykkje seg munnleg og skriftleg på fransk innan fagfeltet.
Krav til forkunnskapar
Fagdidaktikk i fransk1 byggjer på ein bachelorgrad der fransk inngår på minst 100-nivå.
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Opptak til 1-årig praktisk-pedagogisk utdanning ved Universitetet i Bergen.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
- Om lag 24 timar førelesingar inkl. om lag 4 timar fellesførelesingar i språkdidaktikk
- Rettleing og skulebesøk
Undervisninga er både virtuell og ansikt til ansikt.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
For å kunne gå opp til eksamen må studentane innan fastsette tidsfristar:
- ha teke aktivt del i ein forumsdiskusjon på nettet der sentrale fagdidaktiske spørsmål vert drøfta i lys av eigne praksiserfaringar og fagdidaktisk teori.
- ha publisert praksisloggar i praksisperioden
- ha lagt fram undervisningsopplegg på undervisningsverkstad.
Det er obligatorisk frammøte på minst 75% av undervisningane, og organiseringa av undervisninga har dette som utgangspunkt.
Vurderingsformer
Eksamensforma er ein 7-dagars heimeeksamen med oppgitt tema. Det skriftlege arbeidet skal ha eit omfang på ca 3000 ord, litteraturliste og vedlegg ikkje medrekna.
Ein kan nytta norsk eller fransk.
Hjelpemiddel til eksamen
Karakterskala
Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F, der F er stryk.
Vurderingssemester
Litteraturliste
Pensum er på 375 sider av normal vanskegrad. Av desse er eit utval sider sams for alle språkfaga. Resten er fagspesifikk. Av dette skal studenten foreslå eit visst tal sider i samråd med faglærar. Pensumlista skal godkjennast av faglærar innan et fastsett tidspunkt.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med instituttet sine retningsliner og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
Kontaktinformasjon
studieveileder@if.uib.no