Emner: DIDATYS1 Tyskdidaktikk 1 - Høst 2017
Studiepoeng
7.5Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningsspråk
Undervisningssemester
Haust
Undervisningsstad
Bergen.
Mål og innhald
Fagdidaktikk i tysk inngår som ein del av universitetet si tysklærarutdanning. Sentralt i studiet er spørsmål knytt til elevane si kompetanseutvikling i tysk og til utvikling av fagdidaktisk refleksjon og handling. Eit grunnleggjande spørsmål er korleis studenten kan utvikle og relatere tyskfagleg kunnskap til det å vere tysklærar. Spesielt viktig er det å utvikle forståing for korleis eigen språkkompetanse, innsikt i språket og innsikt i eigne læringsprosessar kan vere bidrag i arbeidet med å tilretteleggje for språklæringa til elevane.
Studiet er organisert slik at ein har noko undervisning på tvers av språkfaga for å understreke ein felles kunnskapsteoretisk samanheng og med tanke på felles danningsmålsetjingar for språkfaga i skolen.
Studiet inneheld fire målområde:
- Legitimeringa til faget i dagens skole
- Teoriar om språklæring
- Tilrettelegging for tysklæring
- Rettleiing og eigenvurdering
Læringsutbyte
Gjennom studiet skal studantene utvikle innsikt i kultur- og danningspotensialet til tyskfaget og kunne gjere greie for utforminga i skolen. Dei skal setje seg inn i teoriar om språklæring og kunne ta stilling til desse i arbeidet med elevane si tysklæring. Dei skal vere i stand til å undersøke tysklæringa til elevane og føresetnader for tysklæring i skolen. Studentane skal utvikle evne til å planlegge og leggje til rette for tysklæring med omsyn til nasjonale læreplanar og elevar sine ulike læringsmåtar. Studentane skal utvikle evne til å rettleie elevane i deira læring og utvikle elevane si innsikt i eiga læring.
Krav til forkunnskapar
Tyskdidaktikk 1 byggjer på bacheloreksamen der tysk inngår på minst 100-nivå.
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Opptak til 1-årig praktisk-pedagogisk utdanning ved Universitetet i Bergen.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
- 26 timar førelesingar
- om lag seks timar fellesførelesingar i språkdidaktikk
- Minst tre timar undervisningsverkstad
- Rettleiing
Undervisninga er både nettbasert og i form av førelesingar
Om det melder seg færre enn fem studentar til eit emne, kan undervisningstilbodet bli tilpassa studenttalet. Studentane vil i så fall bli informerte om det alternative undervisningsopplegget ved semesterstart, og før semesterregistreringsfristen 1. februar/1. september.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
For å kunne gå opp til eksamen i tysk fagdidaktikk må studentane ha gjennomført inntil 3 obligatoriske aktivitetar innan fastsette tidsfristar.
1. Intervju med tyskelevar
2. Presentasjon av undervisningsopplegg
3. Skriftleg arbeid som drøftar ei tyskdidaktisk problemstilling
Vurderingsformer
Eksamensforma er rettleidd mappevurdering. Eksamensmappa skal ha eit omfang på om lag 3000 ord, litteraturliste og vedlegg ikkje medrekna.
Hjelpemiddel til eksamen
Karakterskala
Ved sensur av emnet nyttar ein karakterskalaen A-F, der F er stryk.
Vurderingssemester
Litteraturliste
Pensum svarar til om lag 375 sider av normal vanskegrad knytt til læringsmåla til faget. Av desse er eit utval felles for språkfaga. I samråd med faglærar kan studentane velje eit visst tal sider knytt til oppgåva.
Emneevaluering
Undervisninga vert evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
Kontaktinformasjon
studierettleiar@if.uib.no