Emner: NORSK623 Norsk 2, modul A. Nordisk språk 2: Språkhistorie og talemål - Høst 2017
Studiepoeng
15.0Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor
Undervisningsspråk
Norsk og ev. dansk og svensk
Undervisningssemester
Haust
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Emnet har tre hovudtema: språkhistorie, talemål og sosiolingvistikk.
Desse temaa blir studerte med eit dobbelt siktemål. På den eine sida skal studenten utvikle eigen kunnskap og kompetanse på det språkvitskaplege området.
På den andre sida skal studenten vidareutvikle den språkdidaktiske kompetansen sin.
Sentrale fagdidaktiske moment i studiet som heilskap er kjennskap til læreplanar, kompetansemål, undervisning i grunnleggande ferdigheiter, tilpassa opplæring, vurdering av læringsutbytte, bruk av digitale verktøy i undervisninga og refleksjon omkring eigen læringsprosess og eigen undervisningspraksis.
Læringsutbyte
Ein student som har gjennomført emnet, skal ha følgjande læringsutbyte:
Kunnskap: Kandidaten
- har god kunnskap om norsk språkhistorie frå norrønt til moderne norsk
- har god kunnskap om forskjellar og likskapar mellom dei nordiske språka
- har god kunnskap om geografisk språkleg variasjon
- har god kunnskap om sosial språkleg variasjon
- har god kunnskap om korleis ein kan analysere grammatisk og fonologisk struktur i norske talemålsvariantar
- har god kunnskap om læreplanane for norskfaget, med vekt på kompetansemål som rører ved språkhistorie og geografisk og sosial språkvariasjon
- har god innsikt i korleis praktiske og teoretiske språklege læringsprosessar kan støttast i undervisning, både fagspesifikt og i oppøvinga av grunnleggande ferdigheiter
Dugleik: Kandidaten
- kan bruke kunnskapane som er omtalte ovanfor, i eigne analysar, drøftingar og vurderingar av språkleg materiale
- kan bruke kunnskapane som er omtalte ovanfor, i eigen yrkespraksis
- kan reflektere om og drøfte tilhøvet mellom lærings- og undervisningsmåtar i norsk språk, og om eigen yrkespraksis
- kan skrive både bokmål og nynorsk korrekt og godt
Generell kompetanse: Kandidaten
- har innsikt i norsk språk som forskingsfag og undervisningsemne og tilhøvet mellom dei
- har innsikt i kunnskap om språkhistorie og talemål frå eit danningsperspektiv
- har innsikt i norskfaget si rolle i skulen og samfunnet
Krav til forkunnskapar
Studentane skal vere lærarar med pedagogisk bakgrunn i samsvar med krava i rammeplanane for lærarutdanninga. Dei må dessutan vere tilsette i skolen i studieperioden.
30 studiepoeng i Norsk 1 med både språk og litteratur (eller tilsvarande)
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Emnet er ope for dei som har fått opptak gjennom UiB Videre.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Tre samlingar på to dagar (om lag 12 timar) kvar med varierte undervisningsformer.
Nettbasert førebuings- og etterarbeid
Rettleiing på oppgåve
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Levering av ei oppgåve innan fastsett frist, på nynorsk
Oppgåva skal vere slik at ho føreset pedagogisk bruk av IKT.
Vurderingsformer
Heimeeksamen på sju dagar
Målform vert bestemt ved loddtrekking.
I samsvar med nasjonale retningslinjer blir det lagt vekt på korrekt og god språkbruk.
Hjelpemiddel til eksamen
Karakterskala
Karakterskala A - F
Fagleg overlapp
Vurderingssemester
Litteraturliste
Pensumet skal svare til ca. 1000 sider av normal vanskegrad.
Emneevaluering
Emneevalueringar blir gjennomførte i tråd med UiBs kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
Kontaktinformasjon
Institutt
Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium
E-post: studierettleiar@lle.uib.no