Emner: PEDA122 Lærarprofesjonen, skolen og samfunnet - Vår 2017




Studiepoeng, omfang

5 stp

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Fulltid/deltid

Fulltid

Undervisningsspråk

Norsk

Undervisningssemester

Haust

Undervisningsstad

Universitetet i Bergen

Mål og innhald

Emnet har som mål å gje studentane forståing for skulen som organisasjon og som samfunnsinstitusjon og i tråd med dette, forståing for lærarprofesjonen sin yrkesetikk. Det skal vidare sette dei i stand til å drøfte kritisk skulen som arena for ungdom si utvikling av medborgarskap i ei global verd. Studentane skal og øvast opp til å bruke spørjeundersøking som metode for å få kunnskap om skulen si verksemd.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

 

Kunnskapar:

Studenten ..

*viser kunnskap om skulen som organisasjon og samspelet mellom dei ulike aktørane i og omkring organisasjonen

*viser kunnskap om skulen som samfunnsinstitusjon, måla for denne og føresetnader for at dei kan bli nådde

*viser kunnskap om føresetnader for at ungdom med ulik bakgrunn kan oppleve vekst og utvikling i skulen

*viser kunnskap om ulike yrkesetiske perspektiv i lærarprofesjonen og korleis desse vert uttrykt i styringsdokument for skulen

*viser kunnskap om ulike måtar å undersøke opplæring, utvikling og deltaking i klasserommet, ved bruk av spørjeskjema

 

Ferdigheiter:

Studenten ..

*drøfter problemstillingar knytt til danning, medborgarskap og bærekraft i lys av praksis og faglitteratur

*uttrykkjer og grunngjer ulike profesjonsetiske standpunkt

*nytter informasjon frå ulike typar spørjeskjema til å drøfte undervisning og læring

 

Generell kompetanse:

Studenten ..

* deltar i ein fagleg diskusjon knytt til skulen si rolle i samfunnet

*har ein kritisk undersøkande haldning til utøving av lærarprofesjonen

Krav til forkunnskapar

PEDA120 og PEDA121

Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning

Undervisninga vert organisert i førelesingar og seminarundervisning i mindre grupper. Seminarundervisninga legg vekt på gruppediskusjon. Det vert forventa at studentane førebur seg ved å lese avtalte tekstar i forkant av seminara. Studentane skal i løpet av semesteret utarbeide ein skriftleg framstilling av arbeidet med praksiserfaringar. Kvar student har tilbod om ein time individuell rettleiing frå seminarleiar.

 

Obligatorisk undervisningsaktivitet

Følgjande aktivitetar er obligatoriske:

Ein skriftleg presentasjon knytt til arbeid med praksiserfaringar

Vurderingsformer

I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:

Munnleg eksamen

Karakterskala

A-F

Vurderingssemester

Haust

Emneevaluering

Emnet vert evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og UiB sitt kvalitetssikringssystem.

Programansvarleg

Det psykologiske fakultet

Emneansvarleg

Institutt for pedagogikk

Administrativt ansvarleg

Det psykologiske fakultet

Kontaktinformasjon

Studierettleiar kan kontaktast her:

mailto:Studierettleiar.psyfa@uib.noStudierettleiar.psyfa@uib.no

Tlf 55 58 27 10