Emner: SPED100 Innføring i spesialpedagogikk - Vår 2017
Studiepoeng, omfang
15 studiepoeng
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor
Fulltid/deltid
Fulltid
Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Haust
Mål og innhald
Målsetjinga for emnet er å gje ei brei innføring i det spesialpedagogiske fagfeltet og gje studentane kunnskap om og forståing for spesialpedagogikken sitt virkeområde.
Det blir fokusert på å gje studentane innsikt i spesialpedagogikken si forankring i samfunnet og korleis dette har endra seg i eit historisk perspektiv. Emnet skal vidare gje studentane kunnskap om ulike tilstandar som gir læringsutfordringar. Med utgangspunkt i barnehagen og grunnopplæringa sitt mandat vil det og verta fokusert på å gje studentane innsikt i sentrale omgrep som normalisering, førebygging, tidleg innsats, inkludering og tilpassa opplæring, både på individ og systemnivå. Studentane vil også få innsikt i lovverk og sentrale styringsdokument med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet, og korleis tiltakskjeda fungerer når ein har identifisert eit spesialpedagogisk behov.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten ..
- har kunnskap om barn, unge og vaksne med særskilde opplæringsbehov, og korleis samfunnet historisk sett har tilnærma seg desse gruppene.
- har kjennskap til sentrale lovverk og relevante styringsdokumenter for barn, unge og vaksne med særskilde opplæringsbehov.
- har kunnskap om ulike former for lærevanskar.
- har kjennskap til korleis ein går fram når eit spesialpedagogisk behov skal utgreiast.
- har kjennskap til ulike former for tilrettelegging av læringsaktivitetar for elevar med ulike læreføresetnader.
- Kan gjere greie for fagfelta si historiske utvikling og eigenart.
Ferdigheiter
Studenten ..
- kan identifisere etiske problemstillingar knytt til sentrale omgrep innanfor tilpassa opplæring og spesialundervisning.
- kan gjennomføre litteratursøk og sette seg inn i faglitteratur med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet.
- kan identifisere eigne læringsmål og formulere og nærme seg problemstillingar innafor det spesialpedagogiske fagfeltet.
Generell kompetanse
Studenten ..
- kan kritisk reflektere over faglege, danningsteoretiske og utdanningspolitiske spørsmål med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet.
- kan formidle og kommunisere spesialpedagogiske problemstillingar på ein fagleg måte.
Krav til studierett
Opptak på bachelor i spesialpedagogikk
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Undervisninga legg vekt på studentaktive læringsformer i seminar og bruk av digitale læringsressursar. I forbindelse med semesteroppgåva vert det gitt rettleiing, inkludert tilbakemelding frå rettleiar på problemstilling og eit tekstutkast, samt at studentane gir tilbakemelding til kvarandre. I tillegg vert det gitt tematiske førelesningar som dekkjer dei mest sentrale delane av emnet.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Innlevering av eit til to tekstutkast og tilbakemeldingar til to medstudentar på tekstutkast.
Vurderingsformer
Semesteroppgåve
Karakterskala
A-F
Vurderingssemester
Haust
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.12. for vårsemesteret.
Emneevaluering
Emnet vert evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Institutt for pedagogikk
Emneansvarleg
Institutt for pedagogikk
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet
Kontaktinformasjon
Studierettleiar kan kontaktast her:mailto:Studierettleiar.psyfa@uib.no
mailto:Studierettleiar.psyfa@uib.noStudierettleiar.psyfa@uib.no
Tlf 55 58 27 10