Emne har som målsetjing å gje ei generell innføring i observasjon, kartlegging, vurdering og tiltak i tilknyting til barn og unge med særskilde behov. Vidare er det ei målsetting at studentane gjennom spesialpedagogisk praksis skal få kjennskap til korleis observasjon, kartlegging, vurdering og tiltak blir nytta og gjennomført i barnehage og skule. Fokusområde vil i all hovudsak være retta mot språkutvikling og åtferd.
Emnet vil gje studentane ei grunnleggjande forståing av omgrep som inkludering, normalitet og avvik. Dette er naudsynt for å kunne vurdere relevans og kvalitet i aktuelt kartleggingsmateriell og testar som blir nytta i spesialpedagogisk praksis, samt kunne observere, vurdere og drøfte etiske dilemma i tilknyting til bruk av ulikt kartleggingsmateriale.
Vidare vil ei forståing av kartlegging, observasjon, vurdering og tiltak i eit individ- og systemperspektiv vere grunnleggjande å ha kjennskap til. I den samanhengen vil det bli sett fokus på korleis ein kan utforme spørsmål og oppgåver for å utøve heilskaplege observasjonar, vurderingar og tiltak for barn og unge med særskilte behov.
Emne legg også vekt på at studentane skal få kunnskap om betydinga av tidleg innsats og korleis tiltakskjeda fungerer når ein har identifisert eit spesialpedagogisk behov.
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten ...
Ferdigheiter
Generell kompetanse
Dei mest sentrale emna vert dekka gjennom temaførelesingar og seminar.
Praksis, til saman 50 timar som inkluderer for- og etterarbeid. Studentane får utlevert eit eige skriv med informasjon om praksis ved semesterstart
Arbeidskrava må vere godkjende for å framstille seg til vurdering i emnet.
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.12. for vårsemesteret.
Tlf 55 58 27 10