Emnet har tre hovudtema:
¿ lesing, litteraturdidaktikk og teksthistorie
¿ språkutvikling og språkkompetanse
¿ norskfagleg danning og kunnskapssyn
Emnet skal vidareutvikle den fagdidaktiske kunnskapen studenten har frå 100-nivå, og leggje grunnlag for auka forståing av korleis norskfagleg innsikt og refleksjon kan bidra til å leggje til rette for språk- og litteraturopplæringa til elevane.
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
*har innsikt i leseprosessar og korleis elevar kan tileigne seg kunnskapar om litteratur og tekst
*har innsikt i korleis språkkompetanse, språkkunnskap og språklege læringsprosessar kan fremjast i opplæringa
*har innsikt i tilhøvet mellom danning, kunnskap og kompetanse i norskfaget
Ferdigheiter
Studenten
*kan bruke kunnskapen som er omtala ovanfor i eigne analysar av norskdidaktisk materiale
*kan bruke kunnskapen ovanfor i eigen yrkespraksis
*kan reflektere over norskopplæringa og elevane si læring i norskfaget
Generell kompetanse
Studenten
*har innsikt i norskfaget si rolle i skulen og samfunnet
*kan formulere og grunngje eit fagsyn
¿ Minst 55 studiepoeng på 100-nivå i nordisk språk og litteratur inkludert 5 studiepoeng i nordisk fagdidaktikk.
¿ Fullført KOPRA101, KOPRA102 og KOPRA103, eller tilsvarande.
Førelesingar: 12 timar fordelt på seks veker (ein dobbelttime i veka)
Om det melder seg færre enn fem studentar til eit emne kan instituttet innføre redusert undervisning, jamfør instituttets retningslinjer for dette på Mitt UiB. På emne der dette kan verta aktuelt vil studentane få informasjon om det ved semesterstart og før semesterregistreringsfristen 1. februar/1. september.
For å kunne gå opp til eksamen må studentane ha lagt fram eit fagleg innlegg.
Spesifikasjonane vert fastsette i undervisningsplanen for kurset. Studentar som er utanlands i semesteret får eit alternativt opplegg for obligatorisk aktivitet etter avtale med faglærar.
Det er venta at studentane er til stades på det meste av undervisninga, og organiseringa av undervisninga har dette som utgangspunkt.
Eksamensforma er sju dagars heimeeksamen med oppgjeve emne, ca sju sider. Retningsliner for oppgåva vert gitt i studiet.
Instituttet avgjer målforma på eksamen ved loddtrekning. For skriftleg eksamen kunngjer instituttet målform seinast ei veke før eksamen.
Som ved alle skriftlege eksamenar i nordiskfaget vert rett og god språkføring vektlagd.
Studentar som er utanlands i semesteret har same eksamen som dei andre studentane med mindre det finst kompatible fagdidaktikkeiningar der dei er.
Studierettleiar kan kontaktast her:
Tlf 55 58 24 00