Norsk. Dansk òg svensk kan og verte brukte i nokon grad.
Bergen og nettbasert undervisning
Mål:
Emnet har som mål å gi studentane eit felles utgangspunkt i studiet av moderne norsk brukt som første- og andrespråk. Det skal byggje opp ein grunnstamme av kunnskap som er naudsynt for norsklærarar, språkkonsulentar og andre som utøver yrke der gode norskspråklege kvalifikasjonar er eit krav. Emnet skal fremje studentane sine skriveferdigheiter i bokmål.
Innhald:
Emnet har fire hovudtema:
(1) moderne norsk grammatikk, dvs. morfologi (ordoppbygning) og syntaks (setningsoppbygning), både bokmål og nynorsk
(2) ordkunnskap (særleg ordbetydning)
(3) tekstkunnskap
(4) moderne skriftspråkshistorie (frå 1800-talet til moderne bokmål og nynorsk)
Dei tre første temaa har vinkling mot norsk både som førstespråk og andrespråk. Norsk språk blir studert som sjølvstendig system, men det blir òg sett inn i typologisk samanheng med tanke på korleis det liknar på og skil seg frå andre språk, og korleis det blir lært av innlærarar med andre førstespråksbakgrunnar.
Studiet av den moderne skriftspråkshistoria skal gi studentane forståing av korleis den moderne skriftspråkssituasjonen har oppstått, med to målformer og stor valfridom i rettskrivingane.
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
har brei og god kunnskap om moderne norsk grammatikk (morfologi og syntaks) og metodar for morfologisk og syntaktisk analyse
har god kunnskap om ordbetydning og strukturen i ordtilfanget
har kunnskap om språklege drag ved tekstar
har noko kunnskap om likskapar og skilnadar mellom norsk og andre språk, særleg innanfor grammatikken (morfologi og syntaks)
har noko kunnskap om andrespråkslæring, innlærarspråk og utfordringar i læring av norsk
har god kunnskap om den historiske utviklinga av målformene bokmål og nynorsk og om den systematiske valfridommen innanfor kvar av dei
Ferdigheiter
Studenten
kan bruke dei nemnde kunnskapane i praktiske oppgåver med språkleg materiale
skriv korrekt og godt bokmål
Generell kompetanse
Studenten
kan gjennomføre faglege oppgåver under rettleiing og formidle resultata skriftleg
kan finne, vurdere og referere til relevant faglitteratur
har innsikt i etiske problemstillingar knytte til handsaminga av språkleg materiale
kan delta i kunnskapsbaserte diskusjonar om norsk språk, om tilhøvet mellom målformene og om norsk som andrespråk
Studenten må vere oppteken til NOSP102-F (Vidareutdanning).
På emnet nyttar ein heimeeksamen på 7 dagar. Eksamenen skal skrivast på bokmål og bør vere mellom 2500 og 3000 ord. I samsvar med nasjonale retningslinjer vert det lagt vekt på korrekt og god språkbruk.
Pensumet er på ca. 1000 sider av normal vanskegrad og vert fastsett av den emneansvarlege i samråd med andre vitskapleg tilsette i nordisk språk og norsk som andrespråk.
Litteraturlista vil vere klar innan 1. januar.
Studierettleiar kan kontaktast her: evu@lle.uib.no
Eksamensadministrasjon: evu@lle.uib.no