Vår.
Fagdidaktikk i norsk som andrespråk inngår som ein del av universitetet si norsklærarutdanning.
Emnet skal utdjupe kunnskapen i norsk andrespråksdidaktikk for studentar med norsk som andrespråk som undervisningsfag i den praktisk-pedagogiske utdanninga. I emnet legg ein særleg vekt på:
1) Norsk som andrespråk som danningsfag og reiskapsfag
2) Læringsgang og tilpassa opplæring
3) Lesing, tekst og kultur i eit andrespråksperspektiv
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om eit breitt register av strategiar for å fremje språkkompetansen og kulturkompetansen hjå elevar med norsk som andrespråk
- har inngåande norskdidaktisk kunnskap med særleg vekt på ungdomstrinnet
- har god kunnskap om læreplanar og kan grunngje målsetnader i faget i eit kultur- og danningsperspektiv
- har brei innsikt i leseprosessar og om korleis elevar med norsk som andrespåk kan tileigne seg kunnskapar om litteratur og tekst
- har inngåande innsikt i læringsteoriar knytt til tospråklegheit, mellomspråk og samanhengar mellom kulturbakgrunn og tekstkompetanse
Ferdigheiter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre, reflektere og vurdere eiga undervisning
- kan reflektere kritisk korleis tospråklegheit og ulike forhold til skriftkultur i ei fleirkulturell elevgruppe kan påverke arbeid i norskfaget
- kan leggje til rette for varierte læringsprosessar og skape eit motiverande og inkluderande læringsmiljø
- kan vurdere lærebøker og andre læremiddel i norsk som andrespråk
- kan fremje lesekompetanse gjennom reflektert bruk av ulike litterære tekstar og tekstmodalitetar
- kan gi læringsfremjande rettleiing og vurdering av munnlege og skriftlege elevtekstar
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle norsk som andrespråksproblemstillingar på eit avansert nivå
- kan reflektere kritisk over faglege, profesjonsetiske og fagpolitiske spørsmål
- kan ut frå eit sjølvstendig fagsyn vidareutvikle eigen kompetanse og skulen som kollegium og organisasjon
Det vert gjeve minst 20 timar undervisning fordelt på førelesingar og seminar.
Rettleiing og skulebesøk
Fagdidaktikken skal relaterast til praksis i skulen
Om det melder seg færre enn fem studentar til eit emne, kan instituttet innføre redusert undervisning, jamfør instituttets retningslinjer for dette på Mitt UiB. På emne der dette kan verte aktuelt, vil studentane få informasjon om det ved semesterstart og før semesterregistreringsfristen 1. februar/1. september.
For å kunne gå opp til eksamen i DIDANORAN2 må studenten ha fått:
Obligatorisk rettleiing dersom ein vel prosjektoppgåve
eller
Mappeoppgåve dersom ein vel munnleg eksamen (jf. nedanfor)
I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:
Vurderingsforma er eit val mellom ei rettleidd oppgåve (prosjektoppgåve) eller ein munnleg eksamen som er sett saman av ein førebudd presentasjonsdel og ein samtaledel. Ved oppmelding vel ein eksamensform slik at studenten tek munnleg eksamen i det eine fagdidaktiske emnet sitt og rettleidd oppgåve i det andre. Det er høve til å byte vurderingsform i dei to emna. Frist for å byte vurderingsform vil verte kunngjord ved semesterstart. Den rettleidde oppgåva (prosjektoppgåva) skal ha eit omfang på om lag 20 000 teikn, vedlegg ikkje medrekna.
Dersom studenten vel munnleg eksamen, må studenten leggje ein disposisjon for presentasjonsdelen inn i Mitt UiB seinast ei veke før eksamen.
Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium
E-post: studieveileder@lle.uib.no/studierettleiar@lle.uib.no