Emner: MED10-1 Tiende semester medisinstudiet - Vår 2019




Studiepoeng

14.0

Fulltid/deltid

Fulltid

Undervisningsspråk

Norsk

Undervisningssemester

Haust og vår

Mål og innhald

Første gang det er undervisning i dette emnet er våren 2018.

I emnet MED10 får studentane kunnskap om førebyggjande medisin, arbeidsmedisin, rettsmedisin, rus, smerte og palliasjon. Semesteret vil også innehalde undervisning i generell onkologi, som knyt saman den meir organspesifikke onkologien studentane tidlegere har blitt undervist. Medisinstudentane får også økt kunnskap om leiarrollen til ein lege, handtering av kunnskap og etiske problemstillingar knytt til legeyrket.

 

I overgangsordninga vil studentane også få undervisning i samfunnsmedisin i tillegg til ei innføring i internasjonal helse med fokus på fattigdomsrelaterte helseproblem i låg- og mellominntektsland.

 

 

Læringsutbyte

 

Kunnskap

Etter semesteret

 

Dugleik

 

Generell kompetanse

Etter semesteret

Krav til forkunnskapar

Fullført MED9

Krav til studierett

Medisinstudiet

Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning

Det fokuserast på varierte undervisningsformer og integrering mellom fagområder i tråd med intensjonen til Medisin 2015. Eksemplar på undervisningsformer er kliniske smågrupper, praktiske kurs, nettbaserte ressursar, praktiske øvingar, team-basert- og case-basert læring i tillegg til tradisjonelle førelesningar.

Faglig informasjon via Mitt UiB.

Obligatorisk undervisningsaktivitet

 

Alle obligatoriske krav underveis i semesteret må være godkjent før eksamensmappa kan vurderas. Detaljer om ulike arbeidskrav finnes på Mitt UiB.

Vurderingsformer

Mappevurdering.

 

Studenten skal jobbe med arbeidskrava undervegs i semestret, og mappa skal til slutt innehalde:

- Temaoppgåve 1:

Denne inneheld element frå arbeids-, førebyggande- og rusmedisin, samt smerte og palliasjon. Oppgåva veier difor tungt i vurderinga av semesteret. Informasjon om oppgåva vil bli gitt på MittUIB. Oppgåva vil undersøke studentens bruk av relevante lovverk, innsikt i miljøpåverknader og korleis desse påverkar helsa. Den vil også gå inn på førebyggande strategiar og korleis rusrelaterte symptom kan verte oppdaga. Den vil teste kunnskap om smerte og symptomlindring. Det er også eit ønske at oppgåva skal gi studenten ei moglegheit til å vurdere både korleis ulike tiltak kan gjerast og om eventuelle meldeplikter utløysast i løpet av case-oppgåva, og korleis studenten i så fall vil handsama dette. Oppgåva vil også belyse korleis ein handsamar ein vanskeleg etisk og medisinsk situasjon, og kva for instansar ein da bør samarbeide med.

 

- Temaoppgåve 2:

Inneheld tematikk frå legen som leiar. Oppgåva består av to moment, ei munnlege framstilling for kullet, samt ein PDF av denne presentasjonen.

For overgangskullet vil også presentasjonen i Internasjonal Helse inngå som del av mappevurderinga. Oppgåvene i Internasjonal helse vil fokusere på helseproblem i befolkningar med lite ressursar i låg- og mellominntekstland. Dette inkluderer epidemiologi, diagnostikk, handsaming av pasientar, førebygging og helsefremjande arbeid av sjukdommar som er vanlege i låg- og mellominntektsland. Rolla til legar i konfliktar og katastrofar vil også bli utdjupa, og korleis vaksiner kan førebygge sjukdomar i fattige befolkningar.

 

Mappa vurderas som ein heilskap, og alle element må være bestått for at mappa kan vurderas som godkjent.

 

Ei godkjent mappe inneberer følgjande vurdering:

- Temaoppgåve 1:

Ei godkjent oppgåve skal beskrive ei god forståing av dei gjeldande lovverk og praktisk bruk av desse. Den skal vise korleis ein handsamer saken og pasienten på en god måte, og gi råd om førebyggande tiltak både for person, befolkningsgruppe og befolkning generelt. Den skal kunne diskutere fordeler, ulemper og mulige etiske problemstillingar ved ulike tiltak. Studenten bør også vise korleis ein kan bruke erfaringar frå oppgåva til å reflektere over eigen praksis og framtidig utøving av yrket.

- Temaoppgåve 2:

I hovudsak vurderas dette i den munnlege framstillinga som studentane gir og dei spørsmål som kjem opp i den anledning.

- Oppgåve i internasjonal helse:

Dei godkjente oppgåvene vil syne korleis studenten vil handsame ei katastrofe i låginntektsland, om korleis ein kan planleggje for betre mødrehelse i område med lite ressursar,

Karakterskala

Bestått / ikkje bestått

Vurderingssemester

Haust og vår

Emneevaluering

I studieplanen Medisin 2015 skal emna evaluerast ved bruk av referansegrupper i kombinasjon med skriftleg evaluering.Overgangsordninga: Munnleg evaluering på slutten av semesteret og god kontakt med STUND undervegs.

Programansvarleg

Programutval i medisin (PUM) har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet og alle emna der.

Emneansvarleg

Semesterstyret 10. semester

Emneansvarleg institutt: Institutt for global helse og samfunnsmedisin

Administrativt ansvarleg

Emneansvarleg institutt: Institutt for global helse og samfunnsmedisin

Kontaktinformasjon

Studierettleiar kan kontaktast her:

studie@igs.uib.no

Tlf 55 58 61 00

Institutt for global helse og samfunnsmedisin