Emner: HABA301 Vitenskapsteori og metode - Høst 2019
Studiepoeng
10.0Studiepoeng, omfang
10 studiepoeng.
Studienivå (studiesyklus)
Master.
Fulltid/deltid
Fulltid.
Undervisningsspråk
Norsk, somme førelesingar kan vere på engelsk.
Mål og innhald
Emnet skal gje studenten god kunnskap om vitskapsteori, kvalitativ og kvantitativ metode samt mixed methods.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar:
Studenten
- har god kunnskap om og kan kritisk vurdere ulike vitskapsteoretiske utgangspunkt og paradigmer og kva dette har å seie for metodiske framgangsmåtar og rolla til forskaren
- har inngåande kunnskap om kvalitativ og kvantitativ metode samt mixed methods
- har god kunnskap om ulike typar kvalitative og kvantitative forskingsdesign og datakjelder
- har god kunnskap om prinsipp for kvalitativ og kvantitativ analyse
Ferdigheiter:
Studenten
- kan beskrive og vurdere krav til vitskapleg kunnskap
- kan grunngje val av forskingstema, utforme problemstillingar og identifisere eigna forskingsmetodar
- kan drøfte sentrale metodiske omgrep for kvalitet innan kvalitativ og kvantitativ forsking
Generell kompetanse:
Studenten
- kan reflektere over og kommunisere sterke og svake sider ved kvalitativ og kvantitativ metode
- kan vurdere vitskaplege studiar og litteratur frå relevante fagområde på ein kritisk, analytisk og systematisk måte
- kan vurdere kor høveleg det er med kunnskapsbidrag frå kvalitativ og kvantitativ forsking for eige fagfelt
Krav til forkunnskapar
Ingen.
Krav til studierett
Emnet er ope for alle med studierett på masterprogrammet i barnevern og helsefremjande arbeid og helsepsykologi.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Undervisninga er samlingsbasert, og skjer på tre samlingar à to dagar. Det blir til saman gjeve 18 førelesingstimar og 12 timar seminar/gruppeorganisert undervisning. I tillegg kjem individuell og/eller gruppetilbakemelding på øvingsoppgåver, sjølvstudium og studenten sitt eige arbeid med oppgåver.
Det er venta at studentane set seg inn i relevant litteratur og arbeider aktivt i grupper.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
3 øvingsoppgåver knytte til læringsmålet for emnet.
Talet på ord: 1200 pr. oppgåve (litteraturliste ikkje inkl.).
Det er 80% obligatorisk frammøte på seminara.
Vurderingsformer
Heimeeksamen, 5 dagar.
Talet på ord: 3000 (litteraturliste ikkje inkl.).
Karakterskala
Ved sensur av emnet brukar ein karakterskalaen A til F.
Vurderingssemester
Haust
Det blir tilbyde eksamen i påfølgjande, undervisningsfrie semester. Studenten må ha bestått alle obligatoriske arbeidskrav i undervisningssemesteret.
Litteraturliste
Kjernelitteraturen for emnet utgjer ca. 1000 s.
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret.
Norsk og engelskspråkleg litteratur.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og Det psykologiske fakultetet sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
HEMIL-senteret
Emneansvarleg
HEMIL-senteret har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet og emnet.
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet v/ HEMIL-senteret har det administrative ansvaret for emnet og studieprogrammet.
Kontaktinformasjon
Studierettleiar kan kontaktast her:
Studieveileder@psyfa.uib.no
Tlf. 55 58 27 10