Studieprogram: MAPS-GLODE Masterprogram i Global Development Theory and Practice - Høst 2020




Namn på grad

Masterprogram i global utviklingsteori og -praksis

Omfang og studiepoeng

Masterprogrammet går over to år (120 studiepoeng)

Fulltid/deltid

Fulltid

Undervisningsspråk

Engelsk

Studiestart - semester

Haust

Mål og innhald

Målet med dette masterprogrammet er å utdanne kompetente fagfolk innan global utviklingsteori og -praksis, med spesialisering i anten helsefremjande arbeid eller kjønn i global utvikling. Dei overordna måla for begge spesialiseringane er å gi studentane ei grundig innføring i:


Spesialisering i helsefremjande arbeid

Målet med denne spesialiseringa er å gi studenten kompetanse innan teori og praksis knytt til helsefremjande arbeid i en global utviklingskontekst. Den generelle tilnærminga til alle aspekta ved spesialiseringa i helsefremjande arbeid er eit ressursbasert perspektiv. Spesialiseringa omfattar modulen på 10 SP om innføring i helsefremjande arbeid og anten ei masteroppgåve på 60 SP som undersøkjer eit emne innan helsefremjande arbeid eller praksis på 30 SP pluss ei oppgåve på 30 SP om eit emne innan helsefremjande arbeid.

Spesialisering i kjønn i global utvikling
Målet med denne spesialiseringa er å gi studentane kompetanse innan kjønnsanalyse og feministisk analyse og gjere dei i stand til å ha eit kritisk og reflekterande perspektiv på kjønn i lys av global utvikling. Her set ein fokus på kjønnsmaktrelasjonar og sårbarheiter, og prosessar for myndiggjering og sosial endring. Spesialiseringa omfattar ein modul på 10 SP om Kjønnsanalyse innan global utvikling ¿ kjerneperspektiv og problem og anten ei masteroppgåve på 60 SP som undersøkjer eit emne innan kjønn og global utvikling eller ein praksisplass på 30 SP pluss ei oppgåve på 30 SP som tek for seg eit emne innan kjønn og global utvikling.

Det blir undervist i kvalitative eller kvantitative forskingsmetodar i begge spesialiseringane, og studentane vel metode avhengig av emnet for avhandlinga. Alle studentar blir tekne opp i forskingsgrupper ved instituttet, og mange gjennomfører avhandlingsforsking som er ein del av forskingsaktivitetane til studierettleiaren. Forskingsetikk er ein integrert del av læringa.

Læringsutbyte

Kandidaten skal etter å ha fullført programmet ha følgjande læringsutbytte, definert i form av kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten:


Ferdigheiter

Studenten:


Generell kompetanse

Studenten:

Opptakskrav

Potensielle studentar for masterprogrammet i global utviklingsteori og -praksis må ha oppnådd ein lågare grad eller bachelorgrad med minst 3 års studiar ved en anerkjend institusjon i anten samfunns- eller helsefag, eller ha en tilsvarande pedagogisk bakgrunn. Søkjarane må dokumentere spesialkompetanse som svarar til eitt og eit halvt års studium (90 SP) på eit område eller innanfor ei spesialisering som er relevant for programmet.

Søkjarane blir rangerte etter faglege resultat, basert på karakterane dei har oppnådd i spesialiseringa i bachelorgraden sin.

Bachelorgradar frå UiB som oppfyller krava:

Eksterne bachelorgradar som òg oppfyller krava:

Andre bachelorgradar med minst 90 studiepoeng innanfor område som helsefremjande arbeid, kjønnsstudiar, samfunnsfag eller miljøstudiar kan òg vurderast for opptak.

Språkkrav:

Engelsktalande som ikkje har engelsk som morsmål, må dokumentere dei https://www.uib.no/en/education/49142/english-language-requirements-masters-programmesengelskspråklege ferdigheitene sine i samsvar med universitetet sine retningslinjer.

Søknadsprosedyrar:https://www.uib.no/en/education/110783/application-procedure-applicants-outside-euwww.uib.no/en/education/110783/application-procedure-applicants-outside-euhttps://www.uib.no/en/education/110783/application-procedure-applicants-outside-eu

https://www.uib.no/en/education/110783/application-procedure-applicants-outside-euSøkjarar utanfor EU/EEA.
https://www.uib.no/en/education/110785/application-procedure-eueeaswiss-applicantsSøkjarar frå EU/EEA/Sveitshttps://www.uib.no/en/education/49448/application-procedure-nordic-citizens-and-applicants-residing-norwaywww.uib.no/en/education/49448/application-procedure-nordic-citizens-and-applicants-residing-norwayhttps://www.uib.no/en/education/49448/application-procedure-nordic-citizens-and-applicants-residing-norway

https://www.uib.no/en/education/49448/application-procedure-nordic-citizens-and-applicants-residing-norwaySøknadsprosedyre for nordiske statsborgarar og søkjarar som bur i Noreg

Obligatoriske emne

https://www.uib.no/nb/emne/GLODE301

https://www.uib.no/nb/emne/GLODE301GLODE301 Kritiske perspektiv på global utvikling (20 SP)https://www.uib.no/nb/emne/GLODE302

https://www.uib.no/nb/emne/GLODE302GLODE302 Innføring i metode (10 SP)https://www.uib.no/nb/emne/GLODE307

https://www.uib.no/nb/emne/GLODE307GLODE307 Utviklingspraksis (10 SP)https://www.uib.no/nb/emne/GLODE303

https://www.uib.no/nb/emne/GLODE303GLODE303 Kvalitative metodar og forskingsplanlegging (10 SP) ELLER https://www.uib.no/nb/emne/GLODE304

https://www.uib.no/nb/emne/GLODE304GLODE304 Statistisk analyse og forskingsplanlegging (10 SP)https://www.uib.no/nb/emne/GLODE310

https://www.uib.no/nb/emne/GLODE310GLODE310 Praksis (30 SP) og GLODE330 Masteroppgåve (30 SP) eller https://www.uib.no/nb/emne/GLODE360GLODE360 Masteroppgåve (60 SP)

Spesialisering

Helsefremjande arbeid:
Spesialiseringa omfattar modulen på 10 SP om innføring i helsefremjande arbeid og anten ei masteroppgåve på 60 SP som undersøkjer eit emne innan helsefremjande arbeid eller praksis på 30 SP pluss ei oppgåve på 30 SP om eit emne innan helsefremjande arbeid.


ELLER
Kjønn innan global utvikling:
Spesialiseringa omfattar ein modul på 10 SP om Teoretiske perspektiv og kjønnsanalyse innan global utvikling ¿ kjerneperspektiv og anten ei masteroppgåve på 60 SP som undersøkjer eit emne innan kjønn og global utvikling eller ein praksisplass på 30 SP pluss ei oppgåve på 30 SP som tek for seg eit emne innan kjønn og global utvikling.

Tilrådde valemne

Ingen

Rekkefølgje for emne i studiet

1. semester:

2. semester:

Anten:

3. semester:

4. semester:

Eller:

3. og 4. semester:

Undervisningsmetodar

Programmet kombinerer ulike former for undervisning og undervisningsverktøy, mellom anna førelesingar, seminar, workshops og andre studentaktive metodar. Vi nyttar òg digitale undervisningsmetodar. Vi legg vekt på å utvikle evna studentane har til å lese sitt eige og andre sitt arbeid med ei kritisk tilnærming, og på å utvikle dei akademiske skriveferdigheitene deira.

Vurderingsformer

Studentane blir vurderte på ulike måtar, til dømes gjennom merknader, semesteroppgåver, refleksjonsoppgåver, munnlege presentasjonar, heimeeksamen og masteroppgåve.

Karakterskala

To karakterskalaer blir nytta:

1) A-F

2) Bestått / ikkje bestått

Sjå emnebeskrivingane for dei ulike emna.

Grunnlag for vidare studium

Ein mastergrad i global utviklingsteori og -praksis kan kvalifisere studenten til vidare studiar på ph.d.-nivå.

Relevans for arbeidsliv

Ein mastergrad i global utviklingsteori og -praksis gir kandidaten brei kompetanse innanfor utviklingsfeltet, og kvalifiserer for arbeid innanfor mange ulike lokale, regionale, nasjonale og internasjonale bistandsorganisasjonar (FN, nasjonale utviklingsorgan og frivillige organisasjonar), i tillegg til ulike delar av nasjonal og lokal offentleg forvalting. Alle studentar som fullfører programmet på ein tilfredsstillande måte er kvalifiserte for stillingar i det offentlege og i privat næringsliv, som krev kompetanse på begynnarnivå innanfor planlegging, implementering og evaluering, og er knytt til studenten si spesialisering i anten helsefremjande arbeid eller kjønn og utvikling. Kandidatar frå studiet har vist gode ferdigheiter i tverrfagleg samarbeid og veit korleis dei skal byggje opp, delta i og administrere team med medlemmar med ulik fagleg bakgrunn, og frå organisasjonar i lokalsamfunnet. Nyutdanna vil òg vere kvalifiserte til å jobbe som forskingsassistentar både i industrien og i offentleg sektor. Studentar med svært gode prestasjonar på studiet kan vere kvalifiserte for vidare akademisk arbeid, inkludert doktorgradsstudiar.

Evaluering

Kurset skal evaluerast i samsvar med rutinane for deltakande evaluering ved det psykologiske fakultetet og kvalitetssikringssystemet ved universitetet i Bergen

Administrativt ansvarleg

HEMIL-senteret, Det psykologiske fakultet.