Emner: GEO640 Planlegging og samfunn - Vår 2020
Studienivå (studiesyklus)
Master (etter- og videreutdanning)
Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Haust
Mål og innhald
Studentane skal trenast i å forstå samfunnsplanlegging i lys av globalisering og kompleksitet forårsaka av samspelet mellom lokale og globale prosessar.
Kurset gir ei innføring og fordjuping i nyare kritisk planleggingsteori. Det vert lagt særleg vekt på å få fram kva respons lokal og regional samfunnsplanlegging møter og kan møte den global flyten av idear, kapital og menneske med. Ei sentral problemstilling i kurset er kva det vil seie å planlegge innanfor romleg kompleksitet. Kurset vektlegg såleis korleis ulike geografiske nivå spelar inn i lokale og regionale planleggingsprosessar. Det blir lagt særleg vekt på korleis new public management og nyliberalistiske styringssystem samspelar med politiske og ideologiske tilhøve, det økonomiske, det sosiale og materielle tilhøve. I undervisinga blir det lagt vekt på å eksemplifisere og å dikutere ulike praktiske og teoretiske tilnærmingar innan planlegging i lys av kontekstuelle føresetnader.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjere greie for nyare utvikling i samfunnsplanlegginga og for ulike kritiske tilnærming til og teoriar om planlegging og byutvikling.
- kan nytte relevante urbane teoriar for å diskutera byer og byutvikling i relasjon til urban endring.
- kan nytta relevante teoriar om formelle og uformelle strategiar for endring i byen (for eksempel planlegging, taktiske intervensjonar, praksisar).
- kan drøfte sentrale sosiale, økonomiske og klima/miljømessige trendar og utfordringar som byer og samfunnsplanlegginga generelt står ovanfor i dag.
Ferdigheiter
Studenten
- kan nytte relevant teori for å analysere empiriske case
- kan forslå og grunngjere val av spesifikke strategiar og intervensjonar i byen.
- kan gjere nytte av ulik urban teori relatert til byutvikling og planlegging som ein tolkingsrame for problemstillingar knyt til samfunnsplanlegging og byutvikling.
Generell kompetanse
Studenten
- kan arbeide sjølvstendig med praktisk og teoretisk problemløysing.
- kan presentere og diskutera (skriftlig og munnleg) faglege problemstillingar og analyser.
Krav til forkunnskapar
Generell studiekompetanse eller realkompetanse
Tilrådde forkunnskapar
Grunnleggande kunnskap i geografi og samfunnsvitskap og basiskjennskap til samfunnsplanlegging.
Arbeids- og undervisningsformer
Totalt 7 førelesningar/verkstader/ekskursjon à 4-6 timer
Totalt 4 seminar à 2 timer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Ingen
Vurderingsformer
4 skriftlige oppgåver som samen utgjer grunnlaget for endeleg karakter: Oppgåve 1 (10%); Oppgåve 2 (25 %); Oppgåve 3 (25 %); Oppgåve 4 (40%).
Alle delar må vere bestått for å få karakter i emnet.
Karakterskala
A-F
Fagleg overlapp
Full poengreduksjon med GEO328
Vurderingssemester
Haust