Emner: PEDA120 Skolen og lærerrollen - Høst 2020
Studiepoeng
10.0Studienivå (studiesyklus)
Bachelor
Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Haust
Mål og innhald
Emnet gjer ei praktisk retta innføring i pedagogikk med fokus på lærarrolla, ungdomskultur og skulen si rolle i samfunnet. Studentane skal øvast opp til å observere og reflektere over skulesamfunnet frå ulike aktørar sine perspektiv.
Emnet er knytt til kortpraksisemnet KOPRA101, og det er forventa at studentane tek dette emnet parallelt med PEDA120.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnnskapar:
Studenten
- kjenner til sentrale omgrep innanfor pedagogikkfaget
- har innsikt i skulen sitt samfunnsmandat
- har forståing for ulike aspekt ved lærarrolla og kva slags rammer lærarar arbeider innanfor
- har innsikt i ungdomskultur, ungdom si utvikling og deira møte med skulen
- har kunnskap om observasjon som metode
Ferdigheiter:
Studenten
- kan drøfte nokre sentrale pedagogiske perspektiv
- kan orientere seg i, analysere og stille seg kritisk til informasjonskjelder og teoriar i pedagogikk
- kan reflektere over lærarrolla på bakgrunn av praksis, faglitteratur og styringsdokument
- kan bruka observasjon som metode
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle og reflektere over problemstillingar knytta til pedagogikkfaget, og til utdanninga si rolle i samfunnet
- har innsikt i relevante etiske problemstillingar knytt til læraryrket
Krav til studierett
Emnet er reservert for studentar på integrert lektorutdanning
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Undervisninga vert organisert igjenmmon førelesingar og seminar i mindre grupper. Seminarundervisninga legg vekt på studentaktive arbeidsmåtar, og det vert forventa at studentane møter førebudd til seminara. Kvar student har tilbod om 2 timer individuell rettleiing.
Førelesingar: 5 x 2 timar
Seminar: 4 x 2 timar
Seminar: 4 x 4 timar
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Frammøte og førebudd deltaking på seminar
- Innlevering av to eigenproduserte tekstar på 750-1000 ord innan gitte fristar
- Ein munnleg presentasjon
Vurderingsformer
I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:
5 timars skoleeksamen
Karakterskala
Skriftleg eksamen vert vurdert med graderte karakterar frå A til F
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06 for haustsemesteret
Emneevaluering
Emnet blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem. Dette inneber standardiserte spørjeskjema til studentar og emneansvarleg si rapportering i Studiekvalitetsbasen.
Kontaktinformasjon
Studierettleiar kan kontaktas her:
Studierettleiar: 55582710, eller på epost: mailto:post@psyfa.uib.nopost@psyfa.uib.no