Emner: SDG110 Perspektiver på bærekraftig utvikling - Høst 2020
Studiepoeng
10.0Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Haust.
Emnet har eit avgrensa tall på plassar og inngår i undervisningsopptaket. Søknadsfristen er torsdag i veke 33 for haustsemesteret. Meir informasjon: http://www.uib.no/matnat/utdanning/studiehverdag/undervisningsopptaket
Tidspunkt for første forelesing/orienteringsmøtet finn du i timeplanen på nettsida til emnet eller på https://mitt.uib.no/login/ldapMitt UiB.
Det er obligatorisk oppmøte på første førelesning.
Mål og innhald
Emnet er eit innføringsemne i berekraftig utvikling og gjev eit fleirfagleg perspektiv på konsekvensane av globale miljøendringar og endringar i sosioøkonomiske høve. Pensum er tverrfagleg og kombinerer prinsipp og kunnskap frå naturvitskapane og samfunnsvitskapane. Sentrale tema er energi, klima, biologisk mangfald, økosystem tenester, ferskvatn-ressursar, marine system, matproduksjon, helseutfordringar, urbanisering, globale miljøendringar, samt historikk og etiske aspekt ved berekraftsagendaen. Dei store globale berekrafts-utfordringane og deira påverknad, samt risiko, vil bli presentert i lys av internasjonale rammeverk og ny forsking. Emnet vil gi studentane eit utgangspunkt for å betre forstå betydinga av FNs berekraftmål og setja desse i samanheng med dei pågåande globale endringsprosessane vi ser i dag.
Læringsutbyte
Etter fullført emne skal studenten ha tileigna seg følgande kunnskap, evner og kompetanse.
Kunnskap
Studenten skal kunne:
- gjere greie for FNs berekraftsmål, forhistoria og etiske aspekt ved denne agendaen
- forstå dei grunnleggande biologiske, fysiske og kjemiske prosessane i biosfæren
- forklare dei grunnleggjande premissene for berekraftig utvikling
- gjere greie for dei internasjonale rammeverka som innverkar på berekraftig utvikling
- forklare og greie ut om globale endringsprosessar som innverkar på biologisk mangfald og økosystem
- gjere greie for konsekvensane av forskjellige menneskeskapte endringsprosessar på land og til havs
Ferdigheiter
Studenten skal kunne:
- nytte grunnleggjande terminologi og uttrykk for berekraftig utvikling
- greie ut om FN sin Agenda 2030 i forhold til lokaliserte berekraftsutfordringar
- styrke sine ferdigheiter i gruppearbeid, munnleg presentasjon, vitskapleg skriving, og diskusjon
- demonstrere ferdigheiter i å presentere kunnskap til medstudentar og andre
- demonstrere ferdigheiter i å bidra med konstruktive tilbakemeldingar til medstudentar (fagfellevurdering)
- reflektere over interaksjonar mellom FN sine berekraftsmål
Generell kompetanse
Studenten skal kunne:
- nytte kritisk tenking og kunnskapsbasert forståing
- demonstrere interdisiplinær forståing om koplingar mellom menneskeleg påverknad på naturen og jorda
- samanfatte koplinga mellom klima, energi, miljø, økonomi, demografi, helse og sosiale relasjonar gjennom å studere effekten av menneskeskapte endringsprosessar
- gjere greie for utvalde aspekt av den globale miljøutviklinga og samanhengen mellom menneskeleg aktivitet og globale endringar
Krav til studierett
Emnet er opent for studentar frå alle fakultet. Studentar som har emnet som obligatorisk eller tilrådd i sin studieplan vil bli gitt prioritet ved kapasitetsproblem.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Obligatorisk semesteroppgåve.
Studentane blir delt inn i små grupper etter tema innanfor berekraftig utvikling. Kvar gruppe skal skrive eit essay på inntil 6000 teikn som tel 20% på endeleg karakter.
Læringsprosess:
- Skriftleg førsteutkast blir sendt til medstudentar for fagfellevurdering
- Med bakgrunn i tilbakemeldingar i fagfellevurderingane skal essayet forbetrast
- Munnleg presentasjon av teamet for essayet. Munnleg tilbakemelding på presentasjonen frå undervisningsassistentar og medstudentar
- Essayet justerast basert på tilbakemeldingane frå munnleg presentasjon før endeleg innlevering av essayet
- Kvar enkelt skal i etterkant evaluere gruppearbeidet, studentar som i mindre grad har bidratt i gruppearbeidet vil få lågare poengsum
Vurdering av semesteroppgåva er basert på følgande:
- Innhald (teksten held seg til tema og diskuterer dette godt og kunnskapsbasert)
- Kvalitet/originalitet (teksten er bygd godt opp, brukar språket på ein god måte til å få fram bodskapet)
- Form (teksten oppfyller kravet til formatet, har tittel, deloverskrifter og god argumentasjonsrekkefølge)
Studentane må bidra på semesteroppgåvearbeidet for å bestå obligatorisk undervisningsaktivitet og kunne gå opp til avsluttande eksamen i emnet.
Den obligatoriske aktiviteten er berre gyldig i semesteret aktiviteten blir fullført i.
Vurderingsformer
- Skriftleg http://www.uib.no/student/86719/digital-eksamendigital eksamen (4 timar), utgjer 80% av total karakter.
- Godkjend semesteroppgåve, utgjer 20% av total karakter.
Grunna tiltaka mot spreiing av Covid-19 er UiB stengd for gjennomføring av campus-eksamen. Hausten 2020 er det følgande endringar i vurdering i emnet:
- Skriftleg eksamen heime i staden for skriftleg skuleeksamen
Karakterskala
Ved sensur av emnet vert karakterskalaen A-F nytta.
Vurderingssemester
Det er http://www.uib.no/student/86719/digital-eksamendigital eksamen kun i undervisingssemesteret.
På grunn av koronasituasjonen blir eksamen hausten 2020 skriftleg skuleeksamen heime i staden for skriftleg skuleeksamen på campus.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og instituttet sitt kvalitetssikringssystem. Evalueringar av emnet finn du i https://kvalitetsbasen.app.uib.no/?year 17&faknr&instnr`Studiekvalitetsdatabasen.
Kontaktinformasjon
Kontakt Studieseksjonen ved Institutt for biovitenskap: studie@bio.uib.no