Bachelorprogram i spesialpedagogikk ved Universitetet i Bergen byggjer på fagområda pedagogikk, spesialpedagogikk, utviklingspsykologi, læringspsykologi og logopedi, for å gje eit bredt fagleg fundament for å kunne arbeide systemretta og individorientert med tenester for personar med ulike føresetnader for læring. Som sjølvstendig utdanning skal eit bachelorprogram i spesialpedagogikk også kunne kvalifisere til å gå inn i spesialpedagogiske arbeidsoppgåver i barnehage, skule og andre læringsarenaer. Studieprogrammet gir kompetanse til å vurdere kartleggingsinstrument som inngår i spesialpedagogisk verksemd. Gjennom studiet får kandidatane kunnskap om lovverk og andre styringsdokument som regulerer det spesialpedagogiske arbeidet. Studieprogrammet skal også kunne gje grunnlag for vidare spesialisering (mastergrad).
Studiet skal, gjennom å utnytte forsking og ekspertise på feltet, formidle forståing for normalitet og avvik i læringsprosessar, gje forståing for kartlegging av ulike læringsføresetnader, forberede for praktisk spesialpedagogisk verksemd på individ og systemnivå gjennom profesjonelt samarbeid. Studiet har som mål å gje studentane innsikt i korleis faget utviklar seg og korleis dei på ein profesjonell måte kan bidra til vidareutvikling av spesialpedagogisk praksis.
I starten av studiet blir det lagt vekt på å gje studentane grunnleggande kjennskap til ulike delar av det spesialpedagogiske kunnskapsfeltet; generell utviklingspsykologi og språkutvikling; ulike perspektiv på læring; normalitet, variasjon og ulike føresetnader for læring; testteori og forskingsmetode. Siste halvdel av studiet er spesialisering mot logopedi, pedagogikk eller psykologi, samt profesjonskunnskap og bacheloroppgåve. 100 timars praksis vert integrert i studiet og arbeids- og vurderingsformene vil reflektere både praktisk og teoretisk tilnærming.
Kandidaten skal ved avslutta program ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Kandidaten ..
Ferdigheiter
Kandidaten ..
Generell kompetanse
Kandidaten ..
Generell studiekompetanse
I tillegg må du levere gyldig
Ex.phil. (10 stp)
SPED100 Innføring i spesialpedagogikk (15 stp)
PSYK114 Utviklings, kognitiv og biologisk psykologi (15 stp)
PED112 Pedagogiske perspektiv på læring (15 stp)
SPED101 Språkutvikling (15 stp)
SPED102 Observasjon, kartlegging og tiltak i spesialpedagogisk praksis (15 stp)
PSYK207 Læring og atferdspsykologi (15 stp)
PSYK202 Metode (15 stp)
SPED200 Profesjonsdanning - system, lovverk og etikk (15 stp)
SPED250 Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk (15 stp)
SPED211 Lese- og skrivevanskar (5 stp)
Studiet gjer ei spesialisering i spesialpedagogikk, som består av desse emna:
SPED101
SPED102
SPED200
SPED250
PSYK202
SPED211
PED112
PSYK114
PSYK207
1. semester:
SPED100 (15stp) Innføring i spesialpedagogikk
PED112 (15 stp) Pedagogiske perspektiv på læring
2. semester:
SPED101 (15 stp) Språkutvikling
PSYK114 (15 stp) Utviklings, kognitiv og biologisk psykologi
3. semester:
SPED102 (15 stp) Observasjon, kartlegging og tiltak i spesialpedagogisk praksis
PSYK207 (15 stp) Læring og atferdspsykologi
4. semester:
EXPHIL-PSSEM/EXPHIL-PSEKS (10 stp)
PSYK202 (15 stp) Metode
SPED211 (5 stp) Lese- og skrivevanskar
5. semester:
Valemne (30 stp)
6. semester:
SPED200 (15 stp) Profesjonsdanning - system, lovverk og etikk
SPED250 (15 stp) Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk
På bachelorprogrammet i spesialpedagogikk er det forventa og fagleg anbefalt at du reiser på utveksling i ditt 5. semester, og tar 30 valfrie studiepoeng i eit anna land. Det er viktig å reise på utveksling for å få nye perspektiv og erfaringar frå ein anna kultur og eit anna universitet. UiB og Det psykologiske fakultet har mange gode avtaler å velje mellom, og du kan sjølv velge om du vil reise på utveksling til universitet i Norden, Europa, eller til land utanfor Europa som er særleg relevant for deg som studerer spesialpedagogikk. Vi kan til dømes anbefale universitet i USA, Canada, Australia, Sør-Afrika, New Zealand, Danmark, Storbritannia, Nederland og Spania.
Emna som inngår i det tilrådde studieløpet vert karaktersett med bokstavkarakterar (A-F)
Fullført bachelorgrad i spesialpedagogikk kvalifiserer for opptak til masterstudium i pedagogikk ved UiB. Studiet kan òg kvalifisere for opptak til andre masterstudium ved Det psykologiske fakultet.
Føresett at obligatoriske logopediemne vert tatt som valemne, kan studentar med bachelor i spesialpedagogikk vere kvalifisert til opptak for master i logopedi ved UiB.
Studiet kan kvalifisere for opptak til master i spesialpedagogikk ved andre lærestader.
Søkere til utdanninger hvor studenter kan komme i kontakt med mindreårige som del av klinisk undervisning eller praksisstudier, skal legge frem politiattest som nevnt i politiregisterloven § 39 første ledd i forbindelse med opptak.
Studenter på bachelorprogrammet i spesialpedagogikk skal skikkethetsvurderes under hele studiet, jf. forskrift om skikkethetsvurdering i høyere utdanning.
Tlf 55 58 27 10