Studieprogram: MAPS-PEDIK Masterprogram i pedagogikk, deltid - Høst 2021




Namn på grad

Master i pedagogikk.

Omfang og studiepoeng

Masterprogrammet i pedagogikk deltid har eit omfang på 120 studiepoeng og normert til 4 år.

Fulltid/deltid

Deltid (4 år).

Undervisningsspråk

Norsk.

Studiestart - semester

Det er oppstart haust annakvart år: 2018, 2020, 2022

 

Mål og innhald

Målet med masterprogrammet er at studentane skal få inngåande kunnskap om og sjølv utvikle forskingsbasert pedagogisk kunnskap. Innhaldet i programmet er knytt til forskingsområda ved Institutt for pedagogikk.

 

I den første delen av studiet står samanhengen og spenninga mellom ulike kunnskapsformer, læringssyn, utdanningspolitikk og pedagogiske praksisar sentralt. Desse samanhengane og spenningane vil bli belyst og drøfta både som aktuelle samfunnsfenomen og som grunnleggande pedagogisk-filosofiske problemstillingar. Sentrale pedagogiske tema som læring, kunnskap og utdanning, blir belyst og drøfta i ulike kontekstar som for eksempel utdanningsinstitusjonar, forvaltning, bedrifter og organisasjonar. Studiets andre del skal kvalifisere studentane til å planlegge og gjennomføre eit sjølvstendig vitskapleg arbeid (masteroppgåve tilsvarande 60 studiepoeng). Dette inneber og kompetanse til å vurdere pedagogisk forskings- og utviklingsarbeid.

 

Samla sett skal studiet kvalifisere studentane til pedagogisk forskingsarbeid, samt å planlegge, vurdere, analysere og lede pedagogiske prosessar i utdanningsinstitusjonar, forvaltning, bedrifter og organisasjonar.

Læringsutbyte

Ein kandidat som har fullført utdanninga forventast å ha oppnådd følgjande

læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

 

Kunnskap:

Ferdigheiter:

Generell kompetanse:

 

 

 

Opptakskrav

Opptakskrav

Masterprogrammet i pedagogikk, deltid byggjer på ein bachelorgrad med 90 studiepoeng fagleg fordjuping i pedagogikk eller tilsvarande.

Bachelorgrad frå UiB som kvalifisererer:

For andre utdanningar som tilsvarar ein bachelorgrad er det eit krav om minimum 60 studiepoeng pedagogikk. Dei 60 studiepoenga i pedagogikk vil inngå i poengutrekninga i tillegg til 30 studiepoeng i spesialiseringa. Der fordjuping/spesialisering i graden ikkje blir spesifisert, blir alle emne i bachelorgraden brukt i poengutrekninga.

 

Andre pedagogiske utdanningar frå UiB som kvalifiserer:

Eksterne pedagogiske utdanningar som kvalifiserer:

Du må også ha:

  

 

 

 

Obligatoriske emne

Ein mastergrad i pedagogikk består av følgjande obligatoriske emne:

Omfang masteroppgåva

60 studiepoeng.

Rekkefølgje for emne i studiet

1. semester:

2. semester:

3. semester:

4. semester:

5. til 8. semester:

 

Undervisningsmetodar

Studiet baserer seg på deltakaraktiviserande og samspelsorienterte arbeidsformar og kombinerer oppgåveskriving, nettbaserte seminar og rettleiing med litteraturstudiar. Skriving er ein viktig del av læringsprosessen i studiet. Praksis inngår ikkje i studiet.

Vurderingsformer

Det blir lagt vekt på at studentane skal få erfaring med ulike vurderingsformer. Heimeeksamen, mappevurdering, prosjektplan, masteroppgåve og munnleg eksamen er formene som vert nytta.

Karakterskala

Ved sensur av dei ulike emna nyttast karakterskalaen A-F eller greidd/ikkje greidd.

Vitnemål og vitnemålstillegg

Vitnemål blir skrive ut etter at graden er oppnådd.

Grunnlag for vidare studium

Ein mastergrad i pedagogikk kvalifiserer til å søkje opptak til forskarutdanning.

Relevans for arbeidsliv

Studieprogrammet gjev ein brei pedagogisk kompetanse i spørsmål som handlar om læring, kunnskap og kommunikasjon. Dette er kompetanse som blir stadig meir etterspurt både i offentleg og privat sektor. Mastergraden i pedagogikk kvalifiserar til ein rekkje yrke der lærings- og utviklingsoppgåver står sentralt, t.d. innan opplæringsinstitusjonar, rådgiving, personalbehandling, organisasjonsutvikling, kulturformidling og helsefremjande arbeid. Mastergraden kvalifiserar til leiarstillingar i utdannings- institusjonar, bedrifter og organisasjonar der læring og formidling inngår i verksemda.

Evaluering

Masterprogrammet blir kontinuerlig evaluert i tråd med retningslinjene for kvalitetssikring ved UiB. Emne og programevalueringar finn ein på kvalitetsbasen.uib.no

Programansvarleg

Undervisingsutvalet ved Institutt for pedagogikk har ansvar for fagleg innhald, oppbygging av studiet og kvaliteten på studieprogrammet.

Administrativt ansvarleg

Studieseksjonen ved Det psykologiske fakultet.

Kontaktinformasjon

https://www.uib.no/psyfa/43960/informasjonssenteret-ved-det-psykologiske-fakultetInformasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet

Søknadsprosedyre

Du søkjer opptak til Det psykologiske fakultet.
Søknadsfristen er 1. juni for studiestart i august.
Sjå www.uib.no/utdanning/opptak

Mål og innhald

Pedagogikk handlar i vid forstand om kommunikasjon, kunnskap og læring. Målet med masterprogrammet er at du skal utvikle forskingsbasert kunnskap om pedagogikk. Vidare skal studiet auke din handlingskompetanse i pedagogikk som praktisk disiplin. Pedagogiske grunnlagsproblem og samanhengen mellom ulike kunnskaps- og læringssyn og ulike former for pedagogisk praksis står sentralt i studiet.

Studiet skal setje deg i stand til å vurdere pedagogiske forskingsarbeid og kvalifisere deg til å planleggje, gjennomføre og dokumentere eit sjølvstendig vitskapleg arbeid (masteroppgåve tilsvarande 60 studiepoeng).

Studiet siktar dessutan mot ein handlingsorientert kompetanse som skal kvalifisere deg til å foreta sjølvstendige og teoretiske grunngjevne vurderingar av praktisk-pedagogiske situasjonar. Dette inneber også kompetanse i å vurdere praktisk-pedagogiske forskings- og utviklingsarbeid.

Eit særpreg ved masterstudiet i pedagogikk ved Universitetet i Bergen er praksisforankring og prosessorientering, og sentrale tema i studiet er læring, kunnskap og kommunikasjon. Fordjupingsområda i programmet, som speglar forskingsinteressene i fagmiljøet, er knytt til ulike former for pedagogisk praksis.

Studiet skal kvalifisere studentane for å planleggje og gjennomføre eit sjølvstendig vitskapleg arbeid (masteroppgåve tilsvarande 60 studiepoeng). Dette inneber også kompetanse til å vurdere praktisk-pedagogisk forskings- og utviklingsarbeid.

Studiet siktar dessutan mot ein handlingsorientert kompetanse som skal kvalifisere studentane til å planlegge og leie pedagogiske prosessar i utdanningsinstitusjonar, bedrifter og organisasjonar.

Opptaksgrunnlag

Søkjarar må oppfylle eit av følgjande opptakskrav:

Metode

I arbeidet med masteroppgåva kan du velje mellom å bruke kvalitative og/eller kvantitative forskingsmetodar. Emnet forskingsmetode og vitskapsteori førebur deg på å bruke metodar innan begge desse retningane.

Undervisning

Studiet baserer seg på deltakaraktiviserande og samspelsorienterte arbeidsformer og arbeidet vil foregå i grupper på nettet. Refleksjon knytt til dialogen mellom teoribasert og praksisbasert kunnskap blir aktivt stimulert, og studentane får redskaper til å analysere og vurdere ulike pedagogiske opplegg og arbeidsformer. Skriving er den primære arbeidsformen i studiet. Ekstern praksis inngår ikkje i studiet.

Masteroppgåve

Masteroppgåva utgjer 60 studiepoeng og kan vere eit frittståande arbeid eller inngå som ein avgrensa men sjølvstendig del av eit pågåande forskingsprosjekt. Oppgåva skal presenterast i form av ein monografi eller vitskapleg artikkel. I oppgåva skal du dokumentere forståing av sentrale forskingsprinsipp og vise evne til systematisk og kritisk analyse av problemstillingar og datatilfang.

Oppbygging av studiet

Masterprogrammet i pedagogikk ser slik ut:

1. semester:
Pedagogisk filosofi (15 studiepoeng)

2. semester:
Forskingsmetode og vitskapsteori (15 studiepoeng)

3. semester:
Kunnskap og kunnskapsprosessar (15 studiepoeng)

4. semester:
Valfri fordjuping (15 studiepoeng)

5. - 8. semester:
Masteroppgåve (60 studiepoeng)

Yrkesvegar

Studiet gir ein brei pedagogisk kompetanse i spørsmål som angår læring, kunnskap og kommunikasjon. Studiet kvalifiserer til opptak i forskarutdanning og ei rekkje tradisjonelle og nye yrke der lærings- og utviklingsoppgåver står sentralt, f.eks. innan opplæringsinstitusjonar, rådgiving, personalbehandling, organisasjonsutvikling, kulturformidling og helsefremjande arbeid. Mastergraden kvalifiserer til leiarstillingar i utdanningsinstitusjonar, bedrifter og organisasjonar der læring og formidling inngår i verksemda.

Oppstart

Det er opptak til masterstudiet annakvart år, siste opptak var hausten 2009.

Meir informasjon

studierettleiar@psyfa.uib.no / 55 58 27 10