Mål:
Studentane skal gjennom emnet få inngåande kunnskap om ulike kvantitative forskingsmetodar brukt i helsefagleg forsking. Kunnskapen skal danne grunnlag for val av forskingsdesign og metode som er egna til forskingsspørsmålet i masteroppgåva. Emnet skal bidra til utvikling av ein analytisk haldning og sjølvstende i skriftleg arbeid med tanke på kunnskap om metodologi, metode og metodebruk.
Innhald:
Emnet dekkjer forskingsmetodiske tilnærmingar i epidemiologisk-, surveybaserte- og eksperimentell forsking og statistikk, og kva for studiedesign som er egna til å svare på ulike forskingsspørsmål. Studentane skal lære om kjenneteikn, styrker og svakheiter ved dei ulike studiedesigna og kva for assosiasjonsmål som vert brukt. I tillegg skal emnet gi kunnskap om grunnleggande omgrep som validitet og reliabilitet innan vitskaplege metodar og forholdet mellom kausale og statistiske assosiasjonar.
Studentane skal vidare lære om metodar for å skildre eit datasett gjennom tabellar, grafar og oppsummerande statistikk; normalfordeling og binomisk fordeling; utval og populasjon; hypotesetesting, p-verdi og konfidensinterval og statistisk styrke og utvalsstorleik.
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har:
Ferdigheiter
Studenten kan:
Generell kompetanse
Studenten kan:
Gjennomført emna:
HELSAM302 - Vitskapsteori og etikk og HELSAM303 - Forskingsmetode (Obligatoriske fellesemne)
Deltaking på seminar med munnlege presentasjonar og tilbakemelding knytt til obligatorisk oppgåve. Obligatorisk deltaking i gruppearbeid.
Gi skriftleg tilbakemelding til medstudent på obligatorisk oppgåve på nett (Mitt UiB) og på seminar.
Studierettleiar kan kontaktast her:
studie@igs.uib.no