10
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
Ferdigheiter
Studenten
Generell kompetanse
Studenten
Fire obligatoriske oppgåver (skriftlege og munnlege) knytt til skulepraksis eller forelesingstema
(Gyldig i fire semester; inneverande og tre påfølgjande).
I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:
a) I mappen inngår det 4 deler som i ett tilfelle består av to korte tekster. Alle danner til sammen vurderingsgrunnlaget.
b) drøfte pensumtekst (ca 500 ord kvar)
2. analyse av en undervisningsvideo (ulike kilder: TIMSS video, nettkilder; struktur til timen og drøfting av ulike kvalitetsaspekt på ca 800 ord)
3. enten: drøfting av en praktisk aktivitet med vurdering av utbytte (inkludere rapport) (ca 800 ord)
eller: analyse av en prøve med minst to besvarelser (gjerne en god en svak en, ca 800 ord)
4. prosjekt, planlegging og utprøving av en undervisningssekvens (kan avstemmes med ped, opp til 3500 ord)
c) Det er ønskelig at mappen inneholder ulike versjoner av de enkelte tekstene for å vise hvordan kunnskapene og innsikt i kjemididaktikk har utviklet seg gjennom kurset og ved hjelp av tilbakemeldinger. Progresjon skal tydeliggjøres gjennom å referere tilbake til tidligere arbeider hvis de har en tematisk tilknytning.
d) Studentene får velge rekkefølgen av innleveringene selv, men det blir gitt anbefalinger. Dette tar hensyn til at emnet går over to semestre og at noen av innleveringene er knyttet til praksis, mens andre kan utføres uavhengig av undervisningen og/eller praksis.
Studierettleiar kan kontaktast her:
Studierettleiar@kj.uib.no
Tlf 55 58 34 45