Mål:
Emnet har som mål å gje studentane opplæring i grunnleggjande prinsipp og rammer for psykologisk behandling. Forståinga for eiga rolle og praksis som behandlar vert vektlagd, og studentane får trening i sentrale behandlingsteknikkar for vanlege psykiske lidingar.
Innhald:
Emnet tar opp hovudlinjene i sentrale debattar om behandling og rolla som behandlar (som til dømes krav til forskingsevidens, evidensbasert praksis, verknaden av relasjon og fellesfaktorar i terapi, implementering og brukarmedverknad). Undervisninga vil gje ei oversikt over det teoretiske og empiriske grunnlaget for behandling av psykiske lidingar og problem som ofte førekjem hos barn, unge, vaksne og eldre. Emnet har fokus på sentrale konseptualiserings- og intervensjonsferdigheiter i behandling, og studentane får førelesingar og praktiske øvingar i intervensjonar som kan fremje den terapeutiske relasjonen.
Emnet omfattar følgjande deltema:
Sentrale debattar om psykologisk behandling og utforming av praksis
Relasjon, prosess og allianse i psykoterapi
Behandling av angstlidingar
Behandling av åtferdsvanskar
Behandling av depresjon og tilgrensande lidingar
Behandling av spiseforstyrringar
Behandling av traumerelaterte vanskar
Normalpsykologiske utfordringar og utvalde tilstandsbilete hos barn
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten kan
Ferdigheiter
Studenten kan
Generell kompetanse
Studenten skal