Emner: RELDI313 Fordypning i religionsvitenskapelig fagdidaktikk - Høst 2021
Studiepoeng, omfang
10
Studienivå (studiesyklus)
Master
Fulltid/deltid
-
Undervisningsspråk
Norsk/skandinavisk
Undervisningssemester
Vår
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Emnet skal gi studentane ei vidareføring i fagfeltet fagdidaktikk innanfor tre hovudområde:
- demokrati og demokratilæring
- minoritet- majoritetsperspektiv
- undervising i kontroversielle tema
Læringsutbyte
Studentane skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar:
Studenten har kunnskap om:
- kva rolle religion og livssyn har i demokratiske prosessar
- korleis religiøse minoriteter og majoritetar vert framstilt i ulike samanheng og dei konsekvensar dette har for identitet- og gruppekonstruksjonar
- kva som kan opplevast som kontroversielle spørsmål i ulike settingar i tid og rom
Ferdigheitar:
Studenten
- kan analysere og kritisk drøfte og vurdere læreplaner, lærebøker og andre læremiddel for religions- og livssynsfaga i norsk skule
- kan planleggja, gjennomføre og evaluera eigen undervising og vurdera elevanes sitt læringsutbytte
- kan undersøke læring i eige klasserom ved hjelp av fagkunnskap og fagdidaktisk teori og reflektere over dette skriftleg og munnleg
Generell kompetanse:
Studenten
- kan nytte fagleg og fagdidaktisk kunnskap for å utvikle eigen og andre si undervisningspraksis
- kan på fagdidaktisk grunnlag leggje til rette for at religion- og livssynsfaga blir ein arena for elevane si demokratiske danning
- kan reflektere over eiga mangfoldkompetanse og si eiga rolle i skule og klasserom
Krav til forkunnskapar
100-nivå og 200-nivå i religionsvitskap; 100-nivå i fag II, samt greidd praksis KOPRA103.
Tilrådde forkunnskapar
Normal studieprogresjon på lektorprogrammet.
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Emnet er ope for studentar med opptak til Lektorutdanninga med master i historie eller religionsvitskap (med religionsvitskap som fag I).
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesingar og seminar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Obligatorisk frammøte på minst 80% av førelesings- og seminarundervisninga
Eit refleksonsnotat knytt til erfaringar frå praksis.
Godkjende obligatoriske arbeidskrav er gyldig i undervisningssemesteret og dei to påfølgjande semestra.
Vurderingsformer
Rettleid semesteroppgåve med eit omfang på inntil 3000 ord. Oppgåva kan ikkje vere meir enn 3000 ord,
Studentar som kan dokumentere sjukdom på eksamenstidspunktet, kan ta eksamen i påfølgjande semester.
Hjelpemiddel til eksamen
Ingen
Karakterskala
Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F, der F er stryk.
Vurderingssemester
Vår
Studentar som kan dokumentere sjukdom på eksamenstidspunktet, kan ta eksamen i påfølgjande semester.
Litteraturliste
Liste over undervisningslitteraturen vært utarbeid av instituttet og omfattar om lag 800 sider. Litteraturlista vert tilgjengeleg 1. juni for haustsemesteret og 1. desember for vårsemesteret.
Emneevaluering
Emneevalueringar vert gjennomførte i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem
Programansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap har ansvar for fagleg innhald, oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet.
Emneansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap
Administrativt ansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap
Kontaktinformasjon
studierettleiar@ahkr.uib.no eller lektor@hf.uib.no