Emner: HELVIT300 Helsefaglig relevant vitenskapsteori og forskningsetikk - Høst 2021
Studiepoeng
5.0Undervisningsspråk
Engelsk
Undervisningssemester
Haust
Mål og innhald
1. Gi fagrelevant opplæring i vitskapsteori og forskingsetikk.
2. Gi fagrelevant opplæring i vitskapeleg tenkjemåte, grunnlagsproblem og forskingsmessig tilnærming med relevans for dei ulike studieretningane
Læringsutbyte
Kunnskap:
Studenten skal kunne gjere greie for
- Innhaldet i sentrale vitskapsteoretiske tradisjonar.
- Grunnleggjande vitskapsteoretiske forskingsverktøy (omgrepsavklaring, klassifisering, logiske prinsipp).
- Innhaldet i relevante forskingsetiske prinsipp og retningslinjer.
Ferdigheiter:
Studenten skal være i stand til å
- Kritisk analysere og diskutere kunnskapsteoretiske problemstillingar knytt til eige fagområde.
- Reflektere over kunnskapsproduksjon i eige praksisfelt.
- Kritisk vurdere vitskapsteoretisk perspektiv i fagartiklar.
- Vurdere forskingsetiske og samfunnsmessige utfordringar knytt til eige fagfelt og bidra til nytenking.
- Utøve forskingsetisk skjønn i møte med konkret forskingsarbeid.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Emnet vil bestå av ein bolk på to veker med undervisning og gruppearbeid,
og 10 dagar med skriving av essay for studentar som er vurderingsmeldt til HELVIT300.
Undervisning:
- Forelesingar i plenum
- Gruppearbeid
- Sjølvstudium
Studentene skal skrive et essay på inntil 7 sider (med font 12). Opptil 3 stykker kan skrive essay sammen (den enkeltes bidrag må da redegjøres for i refleksjonsnotatet).
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Min. 80% frammøte på forelesingar og seminar, samt aktiv deltaking i gruppearbeid.
Vurderingsformer
Essay og refleksjonsnotat (i høve essay-skriving)
5 til 7 sider inklusiv referansar (font 12, linjeavstand 1,5).
Karakterskala
Bestått / ikkje bestått
Litteraturliste
Litteraturliste vert lagt ut på Mitt UiB
Emneevaluering
Skriftleg evaluering.
Kontaktinformasjon
Department of Global Public Health and Primary Care
e-mail: studie@igs.uib.no
Course coordinator:
Kristine Bærøe
http://www.uib.no/en/persons/Kristine.Bærøe